سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت گاز در اروپا رکورد زد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، به دنبال وقوع یک حادثه در پالایشگاه گزپروم در روسیه که باعث توقف عرضه گاز به اروپا شد، قیمت گاز طبیعی در این منطقه افزایش یافت.

طبق اطلاعات اینترنشنال اکسچنج، قیمت گاز برای تحویل در ماه سپتامبر در هلند تا 546.3 دلار در هر 1000 متر مکعب بالا رفته است.

گازپروم: روسیه کاهش فروش گاز به اروپا را با صادرات هیدروژن آبی جبران می‌کند99 درصد پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا تکمیل شد

این افزایش قیمت به دنبال کاهش موقت عرضه گاز از روسیه از طریق خط لوله گاز یامال-اروپا صورت گرفته است. آتش سوزی در پالایشگاه اورنگوی شرکت انرژی گزپروم روسیه در سیبری باعث توقف عرضه گاز به اروپا شده است. این آتش‌سوزی در پنجم اوت مهار شد ولی حجم گازی که از طریق این تأسیسات انتقال پیدا می‌کند هنوز تامین نشده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که روسیه آماده می شود عرضه گاز به بازار اروپا را از طریق خط لوله نورد استریم 2 افزایش دهد. این خط لوله در اواخر همین ماه تکمیل خواهد شد.

بازار اروپا در حال حاضر به خاطر افزایش تقاضا در بحبوحه بهبود از بحران کرونا و کاهش عرضه گاز از میدان گازی ترول، اصلی‌ترین منبع عرضه گاز به این منطقه، با کمبود شدید گاز مواجه است.

انتهای پیام/4

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا