سرور مجازی
اخبار آی تی

عرضه ۳۰۰ محصول دانش بنیان صادراتی در نمایشگاه دائمی تهران

به گزارش ایسنا، مهدی قلعه نویی امروز دوشنبه در مراسم بهره برداری از ۵ پروژه ملی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور انجام شد، با اشاره به رشد و توسعه شرکت‌های خلاق و فناور در ۸ سال اخیر، افزود: این شرکت‌ها در تولید محصولات دانش بنیان رشد قابل توجهی داشتند ضمن آنکه توانمندی آنها در حوزه تولید محصولات دانش محور مناسب بوده و این رشد ما را ملزم می‌کرد تا محصولات دانش بنیان ایرانی وارد بازارهای بین المللی شود.

وی با تاکید بر اینکه طی ۸ سال اخیر رشد صادرات محصولات دانش بنیان ۲.۵ تا ۳ درصد کل محصولات صادراتی کشور بوده است، اظهار کرد: از این رو ما باید با ابزارهایی که در اختیار داریم تلاش کنیم تا رشد صادرات محصولات دانش بنیان رشد ۲ برابری را تجربه کند.

قلعه نویی، ادامه داد: در حوزه بازارهای بین المللی بحث‌های متعددی از قبیل تحریم و بیماری کرونا وجود دارد و ما را مجبور می‌کند که روش‌های مختلفی را برای حضور در بازارهای بین المللی ایجاد کنیم بر این اساس از سال گذشته شبکه "خانه‌های صادراتی ایران" را در دستور کار قرار دادیم ضمن آنکه برای توسعه صادرات شرکت‌ها، ۳۰ کارگزار ایرانی در سراسر دنیا با ما همکاری دارند و شرکت‌های ایرانی را در صادرات محصولات یاری می‌کنند.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری راه اندازی سامانه "ایرانیان خارج از کشور" را از دیگر اقدامات این مرکز دانست که در حال حاضر در این سامانه ۱۰ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور ثبت نام کرده‌اند و حضور دارند.

وی به راه اندازی "خانه‌های نوآوری صادراتی" ایران در کشورهای "کنیا"، "چین" و "سوریه" اشاره کرد و افزود: در ماه آینده خانه نوآوری و صادراتی ایران در روسیه راه اندازی می‌شود و در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری ۳ مجموعه دیگر به این خانه‌ها اضافه شود. در این خانه‌ها علاوه بر به نمایش در آمدن محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان، فضای کار اشتراکی برای استفاده متخصصان کشورهای خارجی با کشورهای هدف نیز در نظر گرفته شده است.

قلعه نویی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد این خانه‌ها را از ویژگی‌های مهم این مراکز عنوان کرد و گفت: حضور در بازارهای بین المللی ریسک‌هایی را به همراه دارد که معاونت علمی ریاست جمهوری در کنار شرکت‌ها قرار دارد تا ریسک این شرکت‌ها برای حضور در بازارهای بین المللی کاسته شود؛ چرا که این معاونت با مشارکت بخش خصوصی با ایجاد شبکه "آی هیت" (I hit) به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه صادرات محصولات کمک می‌کند.

وی ایجاد نمایشگاه دایمی محصولات فناورانه ایرانی با قابلیت صادراتی را از بخش‌های دیگر خانه‌های صادراتی دانست و یادآورشد: در نمایشگاه دایمی صادراتی ایران که امروز در تهران افتتاح می‌شود،نمایندگی ۸۰۰ کالای دانش بنیان و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در فضای ۳۵۰۰ متری در ۱۱ حوزه دانش بنیان از قبیل تجهیزات پیشرفته، نانو، بایو، فناوری اطلاعات، الکترونیک، تجهیزات پزشمی حضور دارند و امید واریم با استفاده از این ظرفیت به شرکت‌های دانش بنیان کمک کنیم تا دربازارهای منطقه و بین المللی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا