سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سیستم عامل هارمونی ۲ تاکنون در دسترس بیش از ۶۵ دستگاه هواوی و آنر قرار گرفته است

هواوی با وجود تحریم‌های سنگین اعمال شده از سوی ایالات متحده، در توسعه سیستم عامل اختصاصی خود یعنی HarmonyOS پیشرفت چشمگیری داشته است. اکنون این شرکت چینی تایید کرد که نسخه پایدار سیستم عامل هارمونی ۲ برای ۶۵ دستگاه هواوی و آنر در دسترس قرار گرفته است.

هواوی همواره به دنبال ایجاد راه‌های جدیدی برای لغو آثار تحریم‌های اعمال شده است و اکنون این موضوع نقطه عطف مهم دیگری برای این شرکت محسوب می‌شود. تولیدکننده چینی همچنان در حال بهبود جایگاه خود در بازار محلی است و اکنون این امر فرصت‌های جدیدی را برای تولیدکننده چینی فراهم می‌کند. طبق لیست ارائه شده (تصویر پایین) بخش عمده‌ای از دستگاه‌هایی که به این سیستم عامل دسترسی پیدا کرده‌ است شامل دستگاه‌های هواوی می‌شود و البته تعداد کمی از دستگاه‌های آنر نیز در این لیست حضور دارد.

هارمونی ۲

در رویداد معرفی سری هواوی P50، این شرکت اعلام کرد که از ۱۲ خرداد سیستم عامل هارمونی ۲ بیش از ۴۰ میلیون کاربر داشته است و در هر ثانیه تقریبا ۸ کاربر دیگر نیز از آن استفاده می‌کنند. همچنین عنوان شد که بسیاری از مدل‌های قدیمی مانند «میت ۹» و «P10» نیز این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

نسخه پایدار سیستم عامل هارمونی هم اکنون در دسترس مدل چینی گوشی‌های و تبلت‌های بسیار زیادی قرار دارد که دارای برنامه‌های از پیش نصب شده هستند. همچنین اضافه کردن گوشی‌ها و تبلت‌های آنر به لیست دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت نسخه پایدار این سیستم عامل، ارتباط بین آنر و مالک سابق خود یعنی هواوی را تقویت می‌کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود در آینده دستگاه‌های بیشتری از سیستم عامل اختصاصی هواوی بهره‌مند شوند و احتمالا تا پایان سال بخش عظیمی از دستگاه‌های هواوی و احتمالا آنر از سیستم عامل هارمونی ۲ بهره ببرند.

چین همچنان بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و توسعه سیستم عامل جایگزین این کشور برای اندروید گوگل چشم‌اندازهای زیادی را به همراه خواهد داشت. در واقع هواوی پس از شرایط بسیار سخت خود در دو سال گذشته اکنون احتمالا در مسیر درستی قرار گرفته و شرایط سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا