سرور مجازی
فضای مجازی

کرونا کسب و کارهای مجازی را رونق داد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و برای جبران هزینه های خود به سمت رونق کسب و کار مجازی پیش رفتند. در این بین برخی کسب و کارها برای جلوگیری از رکود و تعطیلی مسیر دیگری را در پیش گرفته و تلاش کردند فعالیت خود را در بستر اینترنت و از طریق شبکه های اجتماعی ادامه دهند و به نوعی فروش آنلاین را تجربه کنند.

آمارها حکایت از این دارد تعداد مشاغل در زمان کرونا رشد داشته است. آنطور که سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گفته است پیش‌بینی می شد که 70درصد کسب کارها طی 6تا 7سال آینده وارد فضای آنلاین شوند ولی شیوع کرونا باعث شد تا این زمان به 2 تا 3 سال کاهش یابد.

علی اصغر آهنی‌ها، عضو شورای عالی کار درباره مشاغل مجازی گفت: هم با بیان اینکه با پیشرفت علم و فناوری، شکل فروش و بازار‌ها نیز تغییر کرده است، گفت: فناوری باعث ایجاد بازارهای مجازی که به نوعی بازارهای واقعی هستند، شد و هر روز تعدادشان در کشور رو به فزونی دارد.

وی درباره مزیت‌های استفاده از بازار‌های مجازی اظهار داشت: از مزیت‌های استفاده از بازارهای مجازی صرفه جوی در زمان، هزینه و قیمت تمام شده است و به همین دلیل بازارهای مجازی با استقبال روبرو شده اند. این روند همچنان با سرعت چشمگیری در حال افزایش است یعنی مشاغل از شکلی به شکل دیگر تغییر پیدا می‌کنند و آنهایی که بتوانند خودشان را در این بازار تطبیق دهند، رشد زیادی خواهند داشت.

عضو شورای عالی کار اشاره کرد: البته بعضی از بازار‌ها ممکن است دچار دستخوش تغییر نشوند، اما حقیقت این است که این بازارها، بازار بزرگی نیستند. بازار بزرگ فضای مجازی شاهد تغییر هر روزه و ارتقاء خدمات است که باعث ایجاد اشتغال زیاد نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سرعت تغییر بازار‌ها به سمت الکترونیکی شدن زیاد است، اظهار داشت: تغییرات فناوری در بازارهای مجازی بسیار تاثیر گذار است و با توجه به نسل جوان و قدرت بسیار خوب در بخش IT کشور، سرعت تغییر بازار‌ها بسیار زیاد است و در 10 سال آینده شاهد گستردگی زیاد این نوع بازار‌ها خواهیم بود.

*کرونا سرعت اینترنتی شدن کسب و کارها را بیشتر کرد

به گزارش تسنیم، درحالی که پیش از کرونا پیش بینی می شد که رونق کسب و کار در فاصله بین 6تا7سال آینده صورت گیرد. اما شیوع کرونا بستررونق فضای مجازی را فراهم کرد تاسرعت پیوستن کسب و کارها به فضای آنلاین و تجربه فروش اینترنتی بیشتر شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا