سرور مجازی
فضای مجازی

مهر تأیید شرکت مدیریت شبکه برق بر گزارش تسنیم/ آمار اصلاح شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته گزارشی با عنوان "ابهام در آمار مدیریت شبکه برق/پیک مصرف برق چقدر است؟" در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که انتشار این گزارش موجب شد تا ایراد مذکور در وبسایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران به عنوان مرجع رسمی اعلام آمار مصرف برق، برطرف شود.

ابهام در آمار مدیریت شبکه برق/ پیک مصرف برق چقدر است؟

این شرکت در این خصوص، توضیحاتی به خبرگزاری تسنیم ارسال کرد که متن آن بدین شرح است: «عبارت "نیاز مصرف" که در صفحه اول سایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران درج شده است، نشانگر میزان اوج تقاضای انرژی الکتریکی می باشد و شامل میزان مصرف به علاوه میزان پیک‌سایی ناشی از اجرای طرح های مدیریت مصرف (در بازه اوج بار ساعات 12 تا 18) است.

به طور نمونه اگر در یک روز میزان مصرف برق در لحظه اوج بار 54000 مگاوات باشد و در همان لحظه طرح‌های مدیریت مصرف منجر به کاهش مصرف 8000 مگاوات شده باشد، در این صورت میزان نیاز مصرف 62000 مگاوات بوده است. به عبارت دیگر تقاضای برق 62000 مگاوات بوده که 54000 مگاوات آن از طریق نیروگاه ها تأمین شده است و الباقی آن یعنی 8000 مگاوات با مشارکت مشترکین در کاهش مصرف جبران شده است.

از اینرو منظور از عبارت "مصرف در پیک" درج شده در سایر بخش‌های سایت، همان عبارت "نیاز مصرف" است که به اشتباه "مصرف در پیک" درج شده است.

لازم به ذکر است که اعداد مربوط به یک کمیت مندرج در کلیه صفحات سایت یکسان بوده و همانطور که ذکر شد اختلاف موجود ناشی از اشکال ویرایشی می باشد و اصلاح می شود.»

به گزارش تسنیم، مراجعه به وبسایت شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که در پی انتشار گزارش تسنیم، در کمتر از 24 ساعت این اشکال مهم، برطرف شده و تمامی اخباری که در رسانه‌های مختلف با استناد به این آمار، از رسیدن پیک مصرف برق به رقم بالای 60 هزار مگاوات حکایت داشت، فاقد اعتبار بوده و پیک مصرف برق امسال با پیک‌سایی بی‌سابقه 6000 تا 8000 مگاواتی، همچنان زیر 60 هزار مگاوات است؛ اما نیاز مصرف در روز گذشته به بیش از 64 هزار مگاوات رسیده که اگر پیک‌سایی حدود 8000 مگاواتی صورت نمی‌گرفت، با توجه به ظرفیت عملی 54000 مگاواتی تولید برق کشور در وهله فعلی، خاموشی‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف کشور بروز می‌کرد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا