سرور مجازی
فضای مجازی

انتقاد از نابسامانی بازار مصالح ساختمانی/ کارخانه‌های سیمان هر سازی که خواسته‌اند نواخته‌اند

– اخبار اقتصادی –

فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نابسامانی بازار مصالح ساختمانی و تشدید این وضعیت طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: دولت عرضه سیمان را مثلا برای کنترل قیمت‌ها به بورس برده است، این در حالی است که فرآیند ثبت‌نام در سامانه بورس برای یک سازنده یکماه زمان می‌برد.

وی با بیان این‌که این مدت ساخت وساز تولیدکنندگان مسکن را دچار چالش می‌کند، افزود: آخرین نرخ مصوب تحویل سیمان (هر کیسه) بدون احتساب هزینه‌های حمل‌ونقل 34500 تومان است.

وی با اشاره به زمزمه افزایش 12 تا 13 درصدی قیمت سیمان، یادآور شد: واقعیت آن است که در بورس نمی‌‌توانیم قیمت سیمان را کنترل کنیم چون اقتصاد کشور یک اقتصاد باز نیست و مبنای اقتصادی در این حوزه رعایت نمی شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که کارخانه‌های سیمان هر سازی که خواسته‌اند نواخته‌اند، گفت: در برهه ای از زمان اعلام کردند که گاز و برق کارخانه‌های سیمان قطع شده، پس از وصل قیمت سیمان افزایش یافت. در ادامه اعلام شد که زمان تعمیرات سالانه کارخانه‌های سیمان فرا رسیده است.

پورحاجت ادامه داد: پس از این تعمیرات هم اعلام شد که اولویت صادرات است و تامین نیازهای داخلی در اولویت قرار ندارد.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی مذکور باعث شد تا قیمت سیمان کیسه‌ای از 19 هزار تومان به 55 هزار تومان افزایش یابد، اضافه کرد:‌از مجلس انقلابی و دولت آیت‌الله رئیسی می‌خواهیم بساط مافیای سیمان و فولاد در کشور را جمع کنند.

وی تاکید کرد: با این وضعیت برنامه‌های ساخت و ساز مسکن تحت تاثیر شدید نابسامانی بازار مصالح ساختمانی قرار گرفته و به تبع آن نباید انتظار تعدیل قیمت مسکن در کشور را داشته باشیم.

وی گفت: به ازای هر یک مترمربع واحد مسکونی تولیدکننده بخش مسکن 1.5 میلیون تومان میلگرد و فولاد را باید از درب کارخانه بخرد و به کارگاه بیاورد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا