سرور مجازی
فضای مجازی

افت 356 میلیون مترمکعبی ذخایر سد‌های تهران/ امکان تامین آب برای کشت تابستانه نیست

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد شهریاری با اشاره به اینکه حجم ذخایر سد‌های تهران در روز مشابه سال گذشته، یک میلیارد و 135 میلیون مترمکعب بوده است افزود: این درحالی است امروز بیش از 779 میلیون مترمکعب آب در مخازن سد‌های تهران ذخیره شده که 356 میلیون مترمکعب کمتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی ذخایر سد‌های تهران نیازمند توجه بیشتر در صرفه جویی است گفت: سد ماملو یکی از سد‌های تامین کننده آب شرب تهران است که هم اکنون با 24 متر افت سطح دریاچه به لحاظ ارتفاع و کاهش 140 میلیون مترمکعبی از نظر حجم مواجه است.

شهریاری با اشاره به اینکه بارندگی‌های تهران در مقایسه با سال گذشته با 36 درصد کاهش مواجه است ادامه داد: فروردین ماه شروع آبگیری سد‌ها است به نحوی که اگر ذخیره برفی مناسبی در کوه‌ها وجود داشته باشد با شروع بارش‌های بهاره، برف آب شده و سیلاب رخ می‌دهد سپس این سیلاب به مخازن سد‌ها وارد و آن را پر میکند.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: امسال با توجه به کاهش بارش‌های فروردین ماه نسبت به دوره 53 ساله، فرآیند بروز سیلاب شکل نگرفت و ذخیره سد‌های تهران تکمیل نشد.

وی افزود: در فروردین ماه امسال 3.2 میلی متربارش در تهران داشتیم و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 132 میلی متربوده که این کاهش بی سابقه بارندگی، سبب آبگیری نامناسب در سامانه شرقی (سد ماملو، لار و لتیان) سامانه غربی سد‌های طالقان و امیر کبیر شده است.

شهریاری اضافه کرد: در حال حاضر آب وجود دارد، اما حجم آن کم است که باتوجه به این شرایط می‌توان با مدیریت مناسب مصرف و همراهی مشترکان در بخش‌های مختلف، تابستان امسال را با کمترین چالش به پایان برسانیم.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به کاهش حجم ذخایر سدها، امکان تامین آب برای کشت تابستانه و کشت دوم نداریم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا