سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مشکلات کیفی فورد برانکو صدای مشتریان را در آورد

تقریبا یک ماهی می‌شود که فورد تحویل برانکو را آغاز کرده است. این شاسی‌بلند احیا شده اگرچه از نظر آفرود در سطحی بسیار بالا قرار دارد، اما در همین مدت کوتاه به علت مشکلاتی مثل کیفیت ساخت ضعیف و شنیده شدن صدای سوت در سرعت‌های بالا صدای برخی از مالکان خود را درآورده است.

طبق گفته شماری از مالکان و کسانی که تجربه نشستن پشت فرمان برانکوی جدید را دارند، هنگام رانندگی با این خودرو در سرعت‌های بالا یک صدای سوت نسبتا بلند و واضح به گوش می‌رسد. منشا این صدا که بعضا آزاردهنده می‌شود، ظاهرا آینه‌های جانبی و یا جلوپنجره است. آنطور که دپارتمان فنی فورد اعلام کرده، مهندسین مشغول بررسی جلوپنجره هستند و در صورت پیدا شدن مشکل آن را برطرف خواهند نمود. این دپارتمان درباره بررسی آینه‌های جانبی فعلا حرفی به میان نیاورده است.

مهندسین فورد معتقدند صدای سوت به احتمال زیاد در درزگیر کاپوت ریشه دارد. از دید آنها برخورد جریان هوا به شکاف موجود بین کاپوت و جلوپنجره می‌تواند در سرعت‌های بالای ۳۰ مایل (۴۸ کیلومتر) باعث ایجاد صدای سوت شود. این مهندسان تاکید می‌کنند اگر علت صدای سوت، شکاف بین جلوپنجره و کاپوت باشد، فقط تریم‌های Big Bend و Outer Banks باید دچار مشکل مذکور باشند، چرا که طراحی جلوپنجره آنها خاص و متفاوت از بقیه تریم‌هاست. به گفته این دپارتمان فورد در حال کار روی درزگیرهای بهبودیافته‌ای است که از ماه اکتبر امسال در مدل‌های تولیدی به کار گرفته خواهند شد.

نکته تامل‌برانگیز اینکه برخی از رانندگان برانکو ادعا می‌کنند فارغ از تریم، در سمت خود مدام صدای سوت می‌شوند. آنها می‌گویند این صدا احتمالی ناشی از درزهای موجود در قاب آینه جانبی است. جالب آنکه برخی مالکان اظهار می‌کنند این صدا در صورت جمع کردن آینه و یا گرفتن دست در جلوی آن برطرف می‌شود. یکی از آنها هم مدعی شده که با پیچیدن چسب الکتریکی به دور قاب آینه صدای صوت را از بین برده است.

اما در کنار صدای سوت، یکی از مالکان با انتشار تصاویری از پارگی قسمتی از سقف پارچه‌‎ای در عرض تنها ۴ هفته خبر داده است. بررسی‌های این مالک حکایت از آن دارد سقف پارچه‌ای به خوبی جمع نمی‌شود و هنگام بسته شدن ممکن است در معرض تماس با یک قطعه پلاستیکی قرار گرفته و در نهایت پاره شود.

به غیر از این مالک، چند نفر دیگر مشکل مشابهی را گزارش کرده‌اند. حتی بعضی از مالکین پا را فراتر نهاده و مدعی هستند سقف برانکوی ۶۳ هزار دلاری در حالت کارکرد درجا هم سر و صدا دارد و در صورت رانندگی در یک مسیر پردست‌انداز میزان صدای مزاحم بسیار تشدید می‌شود. در هر حال به نظر می‌رسد مشکلات کیفی این بار دامنگیر برانکو شده و دردسرهایی را برای فورد ایجاد خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا