سرور مجازی
فضای مجازی

شرکت های نفتی عربستان و امارات قصد فروش سرمایه‌های جدید را دارند

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، بزرگترین شرکت‌های نفت خاورمیانه از جمله آرامکوی عربستان و شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) به دنبال افزایش قیمت‌ها، در فکر فروش سرمایه‌های بیشتری هستند تا سهام خود را در کسب و کارهای تولید و اکتشاف و پتروشیمی به پول تبدیل کنند.

شرکت بزرگ آرامکوی عربستان قصد فروش بخشی از سرمایه‌های خود از جمله خط لوله‌های گاز و سهام خود در پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌های برق را دارد.

در اوایل سال جاری میلادی اعلام شد شرکت آرامکو که تمام پروژه‌های اکتشاف و تولید نفت در عربستان را در اختیار دارد، قصد دارد بخشی از سهام خود را در میادین نفتی غیر استراتژیک به سرمایه‌گذاران خارجی واگذار کند.

چین به جمع خریداران سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو پیوستآرامکو سهام خود در میادین نفتی غیر استراتژیک را می‌فروشد

آرامکو تا حالا 49 درصد از سهام در خط لوله‌های خود را به کنسرسیومی به رهبری شرک ای آی جی گلوبال انرژی آمریکا به ارزش 12.4 میلیارد دلار فروخته است.

در امارات هم شرکت ادنوک برای عرضه اولیه سهام خود در بورس در بخش حفاری آماده می‌شود و قصد دارد سرمایه‌گذاران خارجی را به این پروژه‌ها جذب کند.

ادنوک قبلا هم میلیاردها دلار از فروش سرمایه‌های خود در بخش انرژی درآمد داشته است. برای مثال این شرکت 49 درصد از سهام خود در خط لوله‌های گاز را به مبلغ 10 میلیارد دلار در سال گذشته واگذار کرده است. این فروش آغاز فروش سرمایه از سوی تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس بود که به دنبال کسب پول نقد و جذب سرمایه‌گذاران هستند.

عمان و بحرین هم به فکر تبدیل کردن سرمایه‌های خود به پول از طریق فروش سهام افتاده‌اند.

انتهای پیام/101

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا