سرور مجازی
اخبار آی تی

اجرای سومین طرح ابررایانه در کشور/۱۰ دانشگاه برتر کشور در هوش مصنوعی

به گزارش ایسنا علی اصغر انصاری امروز در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ابر رایانه سیمرغ را از دستاوردهای پژوهشگاه فناوری اطلاعات دانست که با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به بهره برداری رسیده و خدمات لازم را به پژوهشگران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن با همکاری ستاد کرونا و برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی پروژه‌ای را در زمینه پراکندگی و شیوع زمانی و مکانی بیماری کرونا در استان تهران اجرایی کردیم.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری‌های کلانی در زمینه AI کردند، اظهار کرد: ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی به ترتیب کشورهای "چین"، "امریکا"، "بریتانیا"، "هند"، "آلمان"، "ژاپن"، "فرانسه"، "کانادا"، "ایتالیا" و "اسپانیا" هستند.

رییس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی در ایران به ترتیب به این شرح است:

رتبهنام دانشگاهتعداد مدرک
۱دانشگاه آزاد۱۱ هزار و ۶۸۳ مدرک
۲دانشگاه تهران۶ هزار و ۲۳۱ مدرک
۳دانشگاه صنعتی امیرکبیر۴ هزار و ۵۱۱ مدرک
۴دانشگاه علم و صنعت ایران۳ هزار و ۱۸۳ مدرک
۵دانشگاه صنعتی شریف۳ هزار و ۶۷ مدرک
۶دانشگاه تربیت مدرس۲ هزار و ۲۹۰ مدرک
۷دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی۲ هزار و ۸۸ مدرک
۸دانشگاه شیرازهزار و ۹۶۰ مدرک
۹دانشگاه تبریزهزار و ۸۱۵ مدرک
۱۰دانشگاه فردوسی مشهدهزار و ۷۹۸

انصاری با تاکید بر اینکه در دنیا عمده سرمایه گذاری‌ها در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت ارتباطات در زمینه توسعه هوش مصنوعی مربوط به فرآیندهای پردازش و ذخیره سازی داده‌ها است که باید پلتفرم‌هایی برای حضور بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در این زمینه ایجاد شود.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد: بعد از راه اندازی ابر رایانه سیمرغ، راه اندازی ابررایانه "مریم" در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد. علاوه بر اینها پروژه دیگری در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی تعریف کردیم که در حد ابر رایانه سیمرغ است و پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده در دسترس قرار گیرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا