سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کوالکام پس از معرفی تراشه تنسور پیکسل ۶: به همکاری نزدیک با گوگل ادامه می‌دهیم

مدت‌ها بود که شایعات به توسعه تراشه اختصاصی گوگل برای محصولات پیکسل اشاره می‌کردند و دیشب این غول جستجوی اینترنتی بالاخره از تجهیز گوشی‌های سری پیکسل ۶ به این چیپ با نام «تنسور» خبر داد. این تراشه زنگ خطری برای کوالکام است، اما این کمپانی گفته به همکاری نزدیک با گوگل برای محصولات کنونی و آینده مبتنی بر پلتفرم اسنپدراگون ادامه می‌دهد.

اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی قدرتمند به تراشه‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام مجهز شده‌اند و البته چنین موضوعی در برخی بازارها پررنگ‌تر است. به همین دلیل هر تراشه جدیدی می‌تواند موقعیت این کمپانی را به خطر بیندازد و روی درآمدش تاثیر منفی داشته باشد. درست همان کاری که گوگل می‌تواند با تراشه تنسور انجام دهد.

دیشب گوگل بطور غیرمنتظره‌ای رندرها و برخی مشخصات گوشی‌های سری پیکسل ۶ را به نمایش گذاشت. یکی از مهم‌ترین ویژگی این محصولات، استفاده از تراشه اختصاصی تنسور است. پس از این معرفی، ارزش سهام کوالکام از ۱۵۳ دلار به ۱۴۹ دلار کاهش پیدا کرد.

همین موضوع باعث شد کوالکام سریعا واکنش نشان دهد و بیانیه‌ای منتشر کند. کوالکام گفته به همکاری نزدیک با گوگل ادامه می‌دهد:

«کوالکام به همکاری نزدیک با گوگل برای محصولات کنونی و آینده مبتنی بر پلتفرم اسنپدراگون ادامه می‌دهد.»

محصولات آینده می‌‌تواند به پیکسل ۵a اشاره داشته باشد که انتظار می‌رود با چیپ اسنپدراگون ۷۶۵G از راه برسد.

با توجه به اینکه گوگل گفته تراشه تنسور در رده‌های بالای بازار قرار می‌گیرد، هنوز نمی‌دانیم این چیپ به گوشی‌های سری A پیکسل هم راه پیدا می‌کند یا نه. این احتمال وجود دارد که گوگل در سال‌های آینده هم همچنان به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون در این محصولات ادامه دهد و از چیپ اختصاصی‌اش تنها در دستگاه‌های قدرتمندش استفاده کند.

گوگل می‌تواند با تراشه اختصاصی، کنترل بهتری روی نرم افزار و سخت افزار دستگاه‌هایش داشته باشد و آن‌ها را بهینه‌تر کند. علاوه بر این، مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری از آن‌ها هم می‌تواند افزایش یابد تا رقابت میان آیفون‌ها و پیکسل‌های گوگل جذاب‌تر از همیشه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا