سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هکرها شبکه واکسیناسیون کرونا را در منطقه لاتزیو ایتالیا از کار انداختند

هکرها با حمله به سیستم‌های IT شرکتی که زمان‌بندی واکسیناسیون ویروس کرونا در منطقه لاتزیو در حوالی رم ایتالیا را مدیریت می‌کند، موجب خاموشی و قطعی کامپیوترها شده‌اند.

مقامات محلی ایتالیا در پستی در فیسبوک اعلام کردند: «هکرها به پایگاه داده منطقه‌ای ما حمله‌ای قدرتمند کرده‌اند.» گفته می‌شود که به دنبال این حمله همه سیستم‌ها از جمله پرتال بهداشت منطقه و شبکه واکسیناسیون غیرفعال شده است. حالا به نظر می‌رسد که کار واکسیناسیون دچار تاخیر خواهد شد.

«السیو دی‌اماتو»، مسئول بهداشت منطقه لاتزیو می‌گوید: «حمله بسیار جدی و خطرناکی به سیستم‌های ما صورت گرفته است. همه چیز از دسترس خارج شده. کل پایگاه داده محلی تحت حمله قرار دارد.» پلیس محلی و دادستان رم در حال ارزیابی شرایط هستند و احتمالا پرونده‌ای تشکیل خواهند داد تا عاملان این حمله را پیدا کنند.

ایتالیا چندی قبل بعد از فرانسه اعلام کرده بود که در اختیار داشتن گواهی واکسیناسیون یا مصونیت در برابر ویروس کرونا برای انجام برخی از فعالیت‌ها ضروری خواهد شد. اعلام این خبر مجموعه‌ای از اعتراضات را بر ضد کارت موسوم به گذرنامه سبز در این کشور در پی داشت. این کارت نشان می‌دهد که وضعیت مردم در قبال ویروس کرونا چگونه است و آیا قبلا مبتلا شده یا واکسن زده‌اند.

هفته گذشته تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در ایتالیا تا ۵۰۵۷ نفر بالا رفت. این کشور هم مثل بسیاری از نقاط دنیا با موج جدیدی از گونه دلتا روبرو شده و به همین خاطر الزامات بیشتری را برای واکسیناسیون در نظر گرفته است. حالا شهروندان ایتالیایی باید قبل از ورود به موزه‌ها، رستوران‌ها، تئاترها، استادیوم‌ها، سینماها، باشگاه‌های ورزشی و سایر اماکن تفریحی اثبات کنند که در ۴۸ ساعت گذشته تست کرونا منفی داشته‌اند یا حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

فرانسه هم حدود دو هفته پیش از شهروندان خود خواست تا برای ورود به اماکن با تجمع بیش از ۵۰ نفر گذرنامه سلامتی خود را ارائه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا