سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

وزارت دادگستری آمریکا: دادستان‌ها هدف حمله سایبری هکرهای سولار ویندز بوده‌اند

هم‌دستان حمله بزرگ سولار ویندز ظاهرا بخش‌های کلیدی سیستم حقوقی آمریکا را مورد هدف قرار داده‌اند. وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید هکرها در بازه زمانی مه تا دسامبر ۲۰۲۰ به دادستان‌های فدرال حمله سایبری کرده‌اند و حداقل به یک اکانت ایمیل دسترسی یافته‌اند.

به گزارش آسوشیتد پرس، دفتر ۲۷ دادستان آمریکایی هدف حمله هکرهای سولار ویندز قرار گرفته است. از جمله قربانیان این حمله می‌توانیم به دفاتر بزرگ فدرال آمریکا از جمله دفتر دادستان منطقه شرق و جنوب نیویورک، میامی، لس آنجلس و واشنگتن اشاره کنیم.

وزارت دادگستری هشدارهای لازم را به همه قربانیان اعلام کرده و گام‌هایی را برای تقلیل ریسک‌های ناشی از این حمله برداشته است. این وزارت‌خانه قبلا گفته بود که هیچ شواهدی مبنی بر نفوذ هکرهای سولار ویندز به سیستم‌های محرمانه به دست نیامده است، اما دادستان‌های فدرال گاهی اوقات اطلاعات حساس پرونده‌ها را در سیستم‌هایشان رد و بدل می‌کنند.

«جنیفر راجرز»، سخنران دانشکده حقوق کلمبیا که قبلا دادستان نیویورک بوده می‌گوید ایمیل‌های اداری اغلب شامل انواع مختلفی از اطلاعات حساس از جمله گفتگو درباره استراتژی پرونده‌ها و نام شاهدان محرمانه است. او ضمن اشاره به موارد استثنا می‌گوید: «به خاطر نمی‌آورم که کسی به خاطر نگرانی‌های امنیتی هرگز سندی را به جای ایمیل کردن شخصا نزد من آورده باشد.»

دولت بایدن رسما گروه هکری Cozy Bear تحت حمایت دولت روسیه را مسئول حملات سولار ویندز می‌داند و به همین خاطر برخی از دیپلمات‌های روسی را از این کشور اخراج کرده و ۳۲ مقام و نهاد را تحریم کرده است. روسیه در واکنش به ادعای آمریکا دخالت در این حمله را رد کرده بود.

در حال حاضر مشخص نیست که واکنش آمریکا تا چه اندازه پیش خواهد رفت، چون کار از کار گذشته و حملات مدت‌ها پیش انجام شده است. با این حال، اکنون می‌دانیم که این حمله تا چه اندازه خطرناک بوده، چرا که هکرها حتی به سراغ اطلاعات حقوقی رفته‌اند و احتمالا به دنبال داده‌های ارزشمندی این سیستم‌ها را هدف قرار داده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا