سرور مجازی
فضای مجازی

کاش وزیر آیندۀ جهادکشاورزی از بقیت‌السیف «جهادسازندگی» باشد

– اخبار اقتصادی –

خبرگزاری تسنیم، پروندۀ ویژه «جهادسازندگی»

یک جلسه خدمت دکتر حسن سبحانی رسیدیم تا دربارۀ کیفیت تصویب قانون جدید بانکداری، که مدعی است می‌خواهد یک گام بانکداری را به اسلام و به مصالح ملی نزدیک کند، نظرخواهی کنیم. این استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران منصفانه گفت: «باور بفرمایید همین قانون فعلی ظرفیت انجام امور را بصورتی که مطابق با شرع مقدس و مصالح ملی باشد داراست. اگر بنا باشد کاری انجام بدهیم قانون جدیدی نیاز نیست، اگر هم بنا نداشته باشیم، با گذراندن قانون جدید، مثل شرایط همین قانون فعلی، دردی دوا نمی‌شود.»

روز گذشته سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه از حسرتش از انحلال جهادسازندگی گفت، و گرفتاری‌هایی که در پی‌آمد این انحلال گریبانگیر کشور و بخصوص روستاییان شد: "اگر جهادسازندگی بود خیلی از گرفتاری و محرومیت‌ها که در کشور داریم نبود. جهادسازندگی، که حضرت امام راحل درست کرد را از بین بردند و مجموعه‌ای را که آمریکایی‌ها درست کرده بودند، دنبال کردند"، و ادامه داد که به همین دلیل "گرفتار یک سری از گرفتاری‌ها هستیم که در شأن انقلاب اسلامی و ملت رشید ما نیست".

جهادسازندگی در عمر 22 سالۀ خود هرجا وارد شد عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت. در ستاد پشتیبانی جنگ، در ساخت اولین موشک ایرانی، در محرومیت‌زدایی روستاها، در معاونت امور دام (که طی یک دهه کشور را از واردکننده به صادرکننده تبدیل کرد)، در شیلات و در هزار مسئولیت دیگری که وارد شد، همه را به‌خوبی به سامان رساند. همین الآن هم باقیمانده‌های همان تفکر در قله حرکت می‌کنند و باعث افتخار جمهوری اسلامی هستند، مثل شرکت‌های جهادی، مپنا، پژوهشکدۀ آبخیزداری و مانند آنها.

و این نگاه دانش‌محور و پرتلاش و سلامت، تا جایی ترفیع گرفت که اکنون «مدیریت جهادی» برند اصیل و الگوی قابل ارائۀ جمهوری اسلامی در کارآمدی و مدیریت بهره‌ور است. و تا جایی پیش رفته که دو عنوان «مدیریت جهادی» و «جهاد علمی» در سند بیانیۀ گام دوم، به‌عنوان دو راهبرد مهم ارتقا و پیشرفت کشور آمده و عنوان جهاد 21 نوبت تکرار شده است.

حالا این وزارتخانه، مصداق همان بیان دکتر سبحانی است. اگر بنا باشد به الگو و روح حاکم بر نهاد «جهادسازندگی» عمل کنیم، انصافاً تأسیس دوباره‌ای نیاز نیست و در وزارتخانه‌ای که نام «جهادکشاورزی» را یدک می‌کشد، و کارویژه‌اش با محروم‌ترین مردم کشور و روستاها گره خورده، همین حالا و در همین وزارتخانه هم ممکن است. و اگر بنا نداشه باشیم، تأسیس جهادسازندگی هم دردی از ما دوا نمی‌کند. برای آغاز اصلاح به سمت تحول در بخش «روستاها»، آرزو می‌کنیم یکی از بقیت‌السیف جهادسازندگی و با همان روحیه کار را دست بگیرد، و به همان سبک به بازمهندسی این وزارتخانه بپردازد و همان الگوهای کارآمد را برای کشور پیش ببرد.

بیشتر بخوانید

+ درخواست نمایندگان از "آیت الله رئیسی" برای احیاء وزارت جهاد+ افزایش درخواست احیای جهاد سازندگی از رئیس جمهور منتخب

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا