سرور مجازی
اخبار آی تی

نبود سایت اجرای تست‌های کیفی‌سنجی در کشور چالش قطعه‌سازان حوزه حمل‌ونقل

به گزارش ایسنا، مجید رستمی امروز در رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل نوین که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با بیان اینکه پرداختن به موضوع حمل و نقل عمومی با توجه به شرایط خاص حمل و نقل "انبوه‌بر" پیچیده است، افزود: حمل و نقل "انبوه‌بر" در کشور تاکنون وارداتی بوده است و کسی باور نمی‌کرد که روزی به این باور برسیم که پروژه "قطار ملی" را با تکیه بر توان متخصصان و توانمندان کشور تعریف و اجرایی کنیم.

وی تامین و تهیه قطعات فناورانه این صنعت را یکی از چالش‌های کشور نام برد و اظهار کرد: آن چیزی که چرخ این صنعت را به پیش می‌راند،پتنت‌ها و دانش فنی‌هایی است که در اختیار ما نیست و باید با استفاده از متخصصان کشور این نیاز را مرتفع کنیم و اعمال تحریم‌ها باعث شد که این نیاز احساس شود و به سمت استفاده از توان داخلی برویم.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری متروی تهران در این زمینه تاکنون اقدام به برگزاری ۳ دوره نمایشگاه ساخت داخل کرده است که طی آن بیش از ۱۵۰ قطعه های تک که به دست متخصصان داخلی تولید شده بود، عرضه شد و این گام مهمی در تامین قطعات حمل و نقل بوده است.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران خاطر نشان کرد: با این تلاش‌ها امروز به جایی رسیده‌ایم که نیاز داریم تا ساختارهای دانش بنیان کشور بتوانند به پتنت‌های خارجی ورود و با کسب دانش فنی، کشور را در این حوزه یاری کنند.

رستمی برگزاری رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل را از سیاستگذاری‌های مدیران ارشد شرکت بهره برداری مترو دانست و یادآور شد: ما بر ساخت داخل تجهیزات و قطعات مورد نیاز مصر هستیم و انعقاد قراردادهای نمادین در این رویداد نشانه‌ این رویکرد ما به ساخت داخل است.

به گفته وی، روند اداری تبدیل شدن این تفاهم نامه‌ها در شرکت بهره برداری مترو تهران ظرف هفته‌های آینده طی خواهد شد.

رستمی، با تاکید بر ضرورت استاندارد سازی محصولات داخل در زمینه حمل و نقل" انبوه بر"، گفت: ما در زمینه استاندارد سازی و ایجاد سایت‌هایی برای تست و آزمون قطعات این صنعت ضعف‌هایی داریم. محققانی که وارد حوزه‌های های تک می‌شوند به پلتفرم‌ها و زیر ساخت‌هایی برای آزمون قطعات نیاز دارند.

وی با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها در مترو سازی در دنیا حرف اول را می‌زند، ادامه داد: این در حالی است که انجام بسیاری از تست‌های داغ در کشور امکان پذیر نیست و این موضوع ما را به چالش می‌کشانید.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: در این زمینه دستگاه‌های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی زمینه‌ای را در کشور فراهم می‌کنند تا در کشور امکان انجام تست‌های صحت سنجی و کیفیت سنجی فراهم شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا