سرور مجازی
فضای مجازی

آزادراه اراک- خرم آباد 11 مرداد به بهره برداری می رسد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی از افتتاح آزاد راه اراک- خرم آباد حدفاصل بروجرد تا خرم آباد به طول 67 کیلومتر فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهارکرد: این آزادراه بخشی از مهمترین کریدور ترانزیتی کشور در اتصال نواحی شمال کشور به بندر امام خمینی است و نقش مهمی در جا به جایی بار و مسافر در طول این کریدور دارد.

وی با اشاره به کاهش 33 کیلومتری مسیر با بهره برداری از این آزادراه، افزود: با بهره برداری از این آزادراه زمان سفر 43 دقیقه کاهش می یابد، حدود 65 میلیون لیتر سالانه در مصرف بنزین صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: همچنین سالانه 147 میلیارد ریال با کاهش تصادفات و 1200 میلیارد ریال با کاهش زمان سفر صرفه جویی صورت می گیرد. ضمن این‌که بهره برداری از آزادراه اراک- خرم آباد موجب ساماندهی ترافیک در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم آباد می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزادراه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد – پل زال را برقرار می کند و در آینده با امتداد آزادراه به سمت سلفچگان و قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می شود.

خادمی طول این آزادراه را 135 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این آزادراه با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا