سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

کاربران از ترک خوردن بدون دلیل نمایشگر مک‌بوک‌های M1 شکایت می‌کنند

شماری از کاربران اخیرا با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند. به گفته آن‌ها، نمایشگر مک‌بوک‌های M1 شامل مدل پرو و ایر به راحتی ترک می‌خورد و آسیب می‌بیند.

کاربران در انجمن رسمی اپل شکایت‌هایشان را مطرح کرده‌اند. این افراد می‌گویند نمایشگر مک‌بوک‌های آن‌ها بدون دلیل ترک می‌خورد و با مشکل مواجه می‌شود. یکی از این افراد گفته طی یک شب بدون هیچ دلیلی روی نمایشگر دو ترک افتاده:

«کامپیوترم را یک شب روی میز گذاشتم و صبح روز بعدش زمانی که آن را باز کردم، در سمت راست نمایشگر ۲ ترک وجود داشت که به عملکرد نمایشگر آسیب زد.»

مک‌بوک‌های M1

متخصصان در تاسیسات تعمیر اپل گفته‌اند که این نوع ترک تحت پوشش گارانتی استاندارد این کمپانی قرار نمی‌گیرد. کاربران دیگر هم مشکل مشابهی را تجربه کرده‌اند و دستگاه خود را به اپل استور برده‌اند. متخصصان در این مراکز گفته‌اند که کاربران با مشکل ترک نقطه تماس مواجه شده‌اند. این نوع ترک به معنای آن است که خرده‌ای میان نمایشگر و کیس بالایی قرار داشته است.

در این میان یکی از کاربران گفته که به علت استفاده نادرست و اعمال فشار، نمایشگر ترک خورده و عملکردش با مشکل مواجه شده. با این حال تقریبا ۵۰ درصد افرادی که به پست اصلی پاسخ داده‌اند، چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند. اولین گزارش در این زمینه مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ می‌شود.

مک‌بوک‌های M1

در حال حاضر نمی‌دانیم چه تعداد کاربر با چنین مشکلی مواجه شده‌اند و البته دلیل بروز آن هم مشخص نیست. برخی به فاصله کم میان نمایشگر و قاب بالای آن اشاره می‌کنند که باعث می‌شود حتی کوچکترین تکه‌‌ها میان آن‌ها قرار بگیرد و به نمایشگر فشار وارد کند.

برخی کاربران در انجمن اپل ادعا کرده‌اند که کوپرتینویی‌ها چنین مشکلی را پنهان کرده‌اند، اما شواهد و مدارک محکمی برای این ادعا وجود ندارد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل نسبت به این گزارش‌ها چه واکنشی نشان می‌دهد، در صورتی که تعداد آن‌ها افزایش یابد، شاید اپل تصمیم بگیرد بطور رایگان دستگاه‌های آسیب دیده را تعمیر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا