سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شیائومی می ۱۲ احتمالا با رم LPDDR5X و تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ معرفی می‌شود

انجمن فناوری JEDEC به صورت رسمی از حافظه رم LPDDR5X رونمایی کرد و اکنون به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد با گوشی «می ۱۲» برای اولین بار از این فناوری استفاده کند.

حافظه رم LPDDR5X که با هدف بهبود کلی نسخه ۵ معرفی شده است حداکثر سرعت داده را از ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۸۵۳۳ مگابیت بر ثانیه می‌رساند که این میزان نسبت به حافظه‌های رم LPDDR4X اکنون دو برابر شده است. در ادامه امروز شایعات جدیدی منتشر شده است که شیائومی قصد دارد به عنوان اولین شرکت تولیدکننده، این فناوری جدید را در دستگاه‌های خود مورد استفاده قرار دهد. طبق گزارش‌های منتشر شده تولیدکننده چینی قصد دارد در گوشی «شیائومی می ۱۲» از حافظه رم جدید LPDDR5X و پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ در کنار یکدیگر استفاده کند.

شیائومی می ۱۲چیپست‌های قدیمی‌تر شرکت کوالکام مانند اسنپدراگون ۸۸۸ و ۸۶۵ فقط از حافظه‌های LPDDR5 پشتیبانی می‌کنند. این تراشه همچنین اولین مورد از خانواده اسنپدراگون خواهد بود که بر اساس معماری جدید ARMv9 و با استفاده از هسته‌های پردازنده جدید Cortex-X2، A710 و A510 طراحی شده است. همچنین می‌توان به این نکته اشاره کرد که پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید می‌شود.

تاکنون اطلاعات زیادی درباره گوشی می ۱۲ منتشر نشده و تنها چند شایعه به برخی ویژگی‌های فوق‌العاده آن اشاره دارد. برای مثال شایعات حاکی از آن است که احتمالا نسخه اولترا گوشی آینده شیائومی از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی و شارژر ۲۰۰ وات پشتیبانی می‌کند. با این وجود هنوز نمی‌توان به این شایعات اکتفا کرد و مشخص نیست که چه مقدار از این اطلاعات درست باشد.

با این وجود اگر شیائومی همچنان به زمان‌بندی‌های همیشگی خود مانند زمان معرفی سری می ۱۱ پایبند باشد، می‌توان گفت که انتظار می‌رود در اواخر ماه دسامبر یا به نوعی اوایل دی ماه اطلاعات جدیدی از گوشی پرچمدار آینده شیائومی منتشر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا