سرور مجازی
اقتصادی

قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا در اولین روز کاری بازار جهانی، ۰.۲ درصد کاهش قیمت داشت و به عدد ۲ هزار و ۳۳۱ دلار رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۳ دلار و در طول یک ماه گذشته ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است.

قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس گزارش رویترز، جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد فشار تورم در این کشور همچنان ادامه دارد که می‌تواند آغاز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به تعویق بیندازد. این بانک قرار است در اجلاس روز چهارشنبه در مورد سیاست‌های پولی خود تصمیم گیری کند.

شاخص دلار آمریکا هم که ارزش آن را در برابر سایر ارزهای دنیا نشان می‌دهد، تا ۱۰۶ پایین آمده است. سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته، به طوری که سود اوراق قرضه ۱۰ ساله این بانک تا ۴.۶۷ درصد پایین آمده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان داد شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در این کشور در ماه مارس ۰.۳ درصد افزایش داشته که مطابق با انتظارها بوده است. بدین ترتیب تورم سالیانه در آمریکا در ماه مارس برابر با ۲.۷ درصد بوده است، در حالی که این رقم در فوریه ۲.۵ درصد اعلام شده بود.

بازارها حالا ۶۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه سپتامبر کاهش دهد. انتظار می‌رود سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس روز چهارشنبه بین ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد نگه دارند. نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا