سرور مجازی
اخبار آی تی

حمایت ارزی ۵ میلیون یورویی پارک فاوا از شرکت‌های فناور حوزه ICT

دکتر احسان چیت ساز در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از چالش‌های شرکت‌های فناور حوزه فناوری اطلاعات را تامین سرمایه دانست و افزود: ما از طریق مشارکت با صندوق‌های پژوهش و فناوری و ایجاد کردن اهرم‌های مالی توانستیم منابع مناسبی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این منابع مالی تحت عناوین خدمات به شرکت‌ها اعطا می‌شود، اظهار کرد: یکی از این خدمات، وام کارگشایی است. شرکت‌ها از زمان ارائه تقاضای دریافت تسهیلات در مدت زمان ۴۸ ساعت می‌توانند مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان با بهره ۱۴ درصد دریافت کنند.

چیت‌ساز اعطای گرنت خوشه سازی به شرکت‌ها را از دیگر حمایت‌های این پارک از شرکت‌های فناوری مستقر در آن دانست و خاطر نشان کرد: این تسهیلات به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان برای هر پروژه خوشه سازی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه بازار پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از اعطای گرنت توسعه فناوری به شرکت‌ها خبر داد و یادآور شد: این تسهیلات توسط پارک فناوری فاوا برای توسعه فناوری در شرکت‌های حوزه ICT‌ و شبکه "تاد" (شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال) ارائه می‌شود و شرکت‌ها می‌توانند از این گرنت بهره مند شوند.

به گفته وی "تاد" شبکه‌ای از پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شتابدهنده‌های دارای مجوز رسمی کشور است که برای ارتقای سطح فعالیت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه اقتصاد دیجیتال با پارک فاوا همکاری می‌کنند. این شبکه، در راس اهداف و ماموریت خود، به دنبال ایجاد زنجیره‌ای هم افزا و تواناساز میان اعضای خود در سراسر کشور است و نیل به این هدف مهم را از طریق شبکه سازی گسترده و اجرای برنامه‌های ترویجی-حمایتی دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینها، یکسری تسهیلات در قالب "گرنت تامین مالی جمعی ریالی و ارزی" به شرکت‌ها ارائه می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از منابع ریالی برای طرح‌های خود بهره مند شوند، ضمن آنکه در قالب گرنت تامین مالی جمعی ارزی تا سقف ۵ میلیون یورو برای تامین منابع ارزی پروژه‌های شرکت‌های مستقر در این پارک پرداخت خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: همچنین مجموعه تسهیلات برای معرفی محصولات به بازار در نظر گرفته شده است که از طریق گرنت مشارکتی با سازمان صدا و سیما در اختیار شرکت‌های عضو پارک فناوری اطلاعات و عضو شبکه تاد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا