سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

مک لارن ۷۶۵LT Spider رسما معرفی شد؛ سریعترین محصول بدون سقف انگلیسی

مک لارن به طور رسمی از مدل سقف تاشو ۷۶۵LT رونمایی کرد. مک لارن ادعا کرده است که این مدل سریع‌ترین محصول سقف تاشو این شرکت است و سطح جدیدی از توانایی های فنی و عملکرد بالا را عرضه می‌کند.

پیش از این مک لارن از مدل کوپه این سوپرخودرو رونمایی کرده بود. همانند مدل کوپه موتور ۴ لیتری V8 دو توربو توانایی تولید حداکثر قدرت ۷۵۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را دارا است. این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب ارسال می‌شود. تنها ۷۶۵ دستگاه از این سوپر خودرو سقف تاشو تولید خواهد شد و برچسب قیمت پایه آن برابر با ۳۱۰،۵۰۰ پوند است.

۷۶۵LT Spider را باید مدل قوی تر با قابلیت های فنی بالاتر به نسبت مدل پایه یعنی ۷۲۰S بر شمرد. سقف تاشو این محصول در عرض تنها ۱۱ ثانیه باز یا بسته می‌شود و در حدود ۴۹ کیلوگرم به نسبت مدل کوپه سنگین‌تر است.

با این وجود وزن ۱۳۸۸ کیلوگرمی آن در حدود ۸۰ کیلوگرم از مدل ۷۲۰S Spider سبک‌تر است.

دلیل وزن کمتر را باید در استفاده گسترده از فیبرکربن دانست.

این سوپرخودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز به ۷.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد.

سقف تاشو از فریم فیبرکربنی ساخته شده است و از فوم مخصوص ضد صدا بهره می‌برد. همچنین مک لارن فضای سر را در این مدل افزایش داده است تا راحتی بیشتری برای سرنشینان فراهم کند.

برای باز و بسته کردن سقف مک لارن از ۸ موتور الکتریکی استفاده کرده است و در صورت بسته بودن سقف بیش از ۶۰ دسیبل صدا وارد اتاق خودرو نخواهد شد.

پنجره عقب نیز به کمک یک موتور الکتریکی دیگر قابلیت باز و بسته شدن دارد تا سرنشینان از صدای اگزوز ساخته شده از تیتانیوم مجهز به ۴ خروجی بیشترین لذت ممکن را ببرند.

مک لارن از اسپیلیتر، سپر و…فیبرکربنی در این مدل استفاده کرده است. بال عقب نیز به نسبت مدل کوپه مجددا تنظیم شده است تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

۷۶۵LT Spider از تیوب شاسی تمام فیبرکربنی استفاده می‌کند و مک لارن برای تقویت بیشتر شاسی از ساختارهای اضافه تری در بخش محفظه موتور و اتصال آن به شاسی بهره برده است تا در صورت چپ شدن خودرو با توجه به سقف تاشو بودن آن محافظت ۱۰۰ درصدی از سرنشینان امکان پذیر شود.

مک لارن برای کاهش هرچه بیشتر وزن، سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع را حذف کرده است اما به صورت یک آپشن اضافه و با پرداخت رقم گزافی امکان اضافه کردن آن را فراهم می‌کند.

بخش MSO مک لارن نیز وظیفه شخصی سازی بالا را برای این محصول فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا