توسعه صادرات محصولات ایرانساخت با برگزاری ۱۲ نشست آنلاین بینالمللی
به گزارش ایسنا، مهدی قلعهنوی، رییس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توسعه صادرات شرکتهای دانشبنیان در سال ۹۹، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، تعاملات بینالمللی شکل جدید را تجربه کرد و کشورها با شیوه جدیدی کنار یکدیگر قرار گرفتند.
وی افزود: ایران برای حضور در بازارهای جهانی علاوه بر درگیری با همهگیری کرونا با مشکل دیگری به نام تحریمها نیز مواجه بود؛ اما با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتباطات تجاری و فناورانه ایران با دیگر کشورها ادامه یافت.
به گفته قلعهنوی، برگزاری نشستهای آنلاین میان شرکتهای دانشبنیان و خلاق ایرانی با دیگر کشورها یکی از این مسیرها برای تداوم حضور ایران در بازارهای جهانی بود که سال ۹۹ توانستیم بیش از ۱۲ نشست آنلاین با آلمان، سوئیس، اتریش، افغانستان، پاکستان، کنیا، آفریقای جنوبی، مالزی، اندونزی، روسیه، قزاقستان و ازبکستان برگزار کنیم.
رییس مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهداف برگزاری این نشستهای آنلاین، گفت: بازاریابی برای محصولات و خدمات دانشبنیانها، یافتن شریک تجاری در عرصههای بینالمللی برای این مجموعههای فناور و معرفی و فروش تولیدات ایرانساخت در این بازارها مهمترین دلایل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری این نشستها بود.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، قلعهنوی، صادرات انواع طعم دهنده، خشک کنهای خورشیدی، تجهیزات پزشکی مصرفی و غیره به کشورهای افغانستان، مالزی و ازبکستان را نتیجه برگزاری این نشستها دانست و گفت: یکی از روشهای مؤثر در توسعه صادرات محصولات ایرانساخت، برگزاری همین نشستهای آنلاین است.
انتهای پیام