سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

هرآنچه درباره گوشی‌های سری هواوی P50 می‌دانیم

هواوی ۷ مرداد ماه یعنی دو روز دیگر از پس مدت‌ها انتظار از جدیدترین پرچمدارهایش رونمایی می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به تمام شایعات و گزارش‌ها پیرامون گوشی‌های سری هواوی P50 داشته باشیم.

هواوی چند هفته پیش همزمان با معرفی سیستم عامل هارمونی ۲.۰، تصویری رسمی از پنل پشتی گوشی P50 منتشر کرد و البته اخیرا اولین نمونه تصویر گرفته شده با دوربین گوشی P50 پرو را هم به اشتراک گذاشته. اما به لطف شایعات و گزارش‌های فراوان، اطلاعات بیشتری درباره این پرچمدارها داریم که در این مطلب آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نام و تاریخ معرفی

هواوی در زمان معرفی از سیستم عامل اختصاصی‌اش نام پرچمدار آینده‌اش را اعلام کرد و شایعات مبنی بر استفاده از نام P50 برای این محصولات تایید شد. اگرچه چینی‌ها اطلاعات بیشتری درباره مدل‌های آن‌ها منتشر نکردند، اما انتظار داریم با نسخه استاندارد، پرو و پرو پلاس روبه‌رو شویم.

هواوی چندین روز پیش از معرفی پرچمدارهای جدیدش با دوربین قدرتمندی در تاریخ ۷ مرداد خبر داد. این گوشی‌های هوشمند بخاطر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا فاقد سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) هستند، اما به علت استفاده از سیستم عامل هارمونی و سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) وارد بازار جهانی خواهند شد.

طراحی گوشی‌های سری هواوی P50

تا به امروز رندرهای زیادی از پرچمدارهای آینده هواوی منتشر شده و البته خود این کمپانی هم تصویری از پنل پشتی گوشی P50 منتشر کرده. روی پنل پشتی این دستگاه یک ماژول دوربین متشکل از دو دایره قرار می‌گیرد که ابعاد بزرگتری نسبت به آنچه در سری P40 دیده‌ایم، دارد.

طبق تصاویری که از ماکت این گوشی‌های هوشمند و همچنین ویدیویی که اخیرا از هواوی P50 پرو منتشر شده، در پنل جلویی آن‌ها با حاشیه نمایشگر کمی روبه‌رو می‌شویم. در بالای نمایشگر این دستگاه یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی قرار می‌گیرد و مدل پرو صفحه نمایش خمیده خواهد داشت.

سری هواوی P50

مانند نسل‌های گذشته، جدیدترین پرچمدارهای هواوی هم کیفیت ساخت بالایی خواهند داشت.

مشخصات فنی سری هواوی P50

با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، هواوی همچنان از قطعات قدرتمندی در گوشی‌های سری P50 استفاده خواهد کرد. این کمپانی تا اکتبر ۲۰۲۰ می‌توانست برخی قطعات موردنیازش را تهیه کند که شامل سنسورهای دوربین سونی و Omnivision و نمایشگر سامسونگ دیسپلی می‌شد. البته چینی‌ها هم اکنون می‌توانند از شرکت کوالکام تراشه تهیه کنند.

گوشی‌های سری P اغلب از مشخصات فنی مشابه با نسل قبلی میت بهره می‌برند، در همین راستا مشخصات سری P50 به سری میت ۴۰ شباهت خواهد داشت. برخی گزارش‌ها از تجهیز مدل ۵G آن‌ها به چیپ کرین ۹۰۰۰ خبر می‌دهند که جدیدترین و قدرتمندترین تراشه هواوی است.

رندر هواوی P50

این تراشه با لیتوگرافی ۵ نانومتری توسعه پیدا کرده و عملکرد بسیار بهتری نسبت به تراشه کرین ۹۹۰ مورد استفاده در سری P40 دارد. هواوی از این تراشه و البته مدل کرین ۹۰۰۰E در سری میت ۴۰ استفاده کرده است.

چینی‌ها به علت تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند تراشه موردنیازشان را بسازند و به همین دلیل اگر تنها بخواهند از چیپ کرین ۹۰۰۰ استفاده کنند، در بازار با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل احتمالا به سراغ پردازنده‌های کوالکام می‌‌روند. شایعات از تجهیز پرچمدارهای آینده هواوی به مدل LTE اسنپدراگون ۸۸۸ خبر می‌دهند.

انتظار می‌رود این پرچمدارها حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشند و احتمالا در نسخه پایه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از راه برسند. جزئیاتی درباره سایر پیکربندی‌های سری P50 منتشر نشده، اما مشابه پرچمدارهای رقیب خواهند بود.

دوربین گوشی‌های سری هواوی P50

هواوی با انتشار پوستر مراسم رونمایی از پرچمدارهای جدیدش، به این موضوع اشاره کرد که فناوری عکاسی موبایل جدیدی را ارائه می‌کند. مدل پرو به دوربین لایکا با سنسور Vario-SUMMILUX-H1:1.8-3.4/18-125ASPH مجهز می‌شود که فاصله کانونی و دریچه دیافراگم یکسان با هواوی P40 پرو و میت ۴۰ پرو دارد. در این دستگاه با زوم اپتیکال ۵ برابر و دوربین اولترا واید ۱۸ میلی‌متری روبه‌رو می‌شویم. هواوی نمونه تصویری از دوربین مدل پرو منتشر کرده است.

سری هواوی P50

چند ماه پیش گزارشی مبنی بر اتمام همکاری لایکا و هواوی منتشر شد که البته این غول فناوری چینی آن را تکذیب کرد. بنابراین حداقل امسال این همکاری ادامه پیدا می‌کند، هرچند شاید سال آینده وضعیت تغییر کند. اواخر اردیبهشت گوشی شارپ Aquos R6 با دوربین ۱ اینچی لایکا معرفی شد.

سیستم عامل

سیستم‌عامل هارمونی

پرچمدارهای آینده هواوی بطور پیش فرض از سیستم عامل هارمونی بهره می‌برند و حتی این احتمال وجود دارد که با نسخه جدیدی از سیستم عامل این کمپانی چینی هم روبه‌رو شویم. کاربران در این سیستم عامل بجای سرویس‌های گوگل، به سرویس‌های خود هواوی دسترسی دارند و برای مثال بجای پلی استور باید از اپ گالری استفاده کنند.

قیمت سری هواوی P50

انتظار می‌رود این محصولات از ماه آینده میلادی در بازار جهانی عرضه شوند، البته همانطور که می‌توان حدس زد عرضه آن محدودتر از گذشته و قبل از تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

سری هواوی P50

قیمت هواوی P50 هنوز مشخص نشده، اما احتمالا تفاوتی با نسل‌های قبلی نداشته باشد. برای مثال مدل پایه P30 و P40 با قیمت پایه ۹۷۰ دلار روانه بازار شدند و مدل پرو آن‌ها با قیمت ۱۲۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار گرفتند.

با توجه به وضعیت هواوی در بازار، شاید این کمپانی برای اینکه بتواند خریداران را جذب کند تصمیم به کاهش قیمت‌ها بگیرد. با این حال باید منتظر ماند و دید کاربران با توجه به عدم وجود سرویس‌های گوگل و محدودیت‌های ناشی از آن، تا چه اندازه حاضرند دوباره به سراغ پرچمدارهای هواوی بروند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا