سرور مجازی
فضای مجازی

متولی اصلی بازار سیمان: برق عامل اصلی گرانی سیمان است

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسدالله کشاورز متولی اصلی و مسئول مستقیم تنظیم بازار سیمان امروز با حضور در برنامه تلویزیونی چاپ اول شبکه خبر با بیان اینکه قطعی برق کارخانجات و کاهش تولید ناشی از آن عامل گرانی این محصول در بازار است گفت: تولید سیمان با بهبود وضعیت تامین برق در هفته‌های آینده افزایش و قیمت ‌ها سیر نزولی خواهد یافت.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر دلایل افزایش قیمت سیمان از کیسه‌ای 30 هزار به بیش از 100 هزار تومان، قطعی برق کارخانجات و واحدهای سیمانی و در نتیجه کاهش تولید را دلیل این مساله عنوان کرد.
وی اظهار داشت: امسال با توجه به تداوم خشکسالی‌های چندساله و بروز کم‌آبی، تامین برق از نیروگاه‌های برق‌آبی با کاهش مواجه شد و علاوه بر آن، گرم‌تر شدن هوا منجر به ثبت مصارف بالاتر برق در کشور شد.
کشاورز ادامه داد: همین مساله سبب شد تا صنایع فولادی و سیمانی با کمبود و قطعی برق در واحدهای تولیدی خود مواجه شوند که در نهایت کمبود سیمان در بازار را رقم زد.
معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت خاطرنشان کرد:‌ در جلسه روز گذشته با مسئولان وزارت نیرو و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بار دیگر اعتراض خود به قطعی برق کارخانجات سیمان و فولاد را اعلام کردیم، اما باید بپذیریم با شرایط خاصی مواجه هستیم و تامین برق به دشواری انجام می شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه درخصوص صادرات سیمان و تاثیر آن بر افزایش قیمت‌ها، خاطرنشان‌کرد: عمده صادرات در این صنعت کلینکر است که آن هم در حجم های پایین انجام می شود و نمی تواند بر رشد قیمت ها تاثیرگذار باشد.
کشاورز ابراز امیدواری کرد که با پیش بینی خنک‌تر شدن هوا از روز چهارشنبه هفته جاری و کاهش مصرف برق، همچنین قول مسئولان وزارت نیرو در تامین برق برای صنعت سیمان، شاهد افزایش تولید واحدها و کاهش قیمت ها باشیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا