سرور مجازی
فضای مجازی

برنامه عجیب سازنده مارلبرو برای پایان دادن به سیگارهای سنتی در انگلیس

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در پی تلاش دولت انگلیس برای ایجاد یک کشور "بدون دود" تا سال 2030، شرکت دخانیات آمریکایی-سوئیسی "فیلیپ موریس اینترنشنال" اعلام کرد که فروش برندهای برجسته خود مانند مارلبرو را در این کشور تا 10 سال آینده متوقف می‌کند.

جاسک اولچاک، مدیر عامل شرکت فیلیپ موریس، روز یکشنبه اعلام کرد که این طرح بخشی از استراتژی این شرکت برای حذف تدریجی سیگار کشیدن به شکل سنتی در این کشور است.

وی گفت: من می خواهم به این شرکت اجازه دهم که سیگار را رها کند. من فکر می کنم در انگلستان، حداکثر ده سال دیگر می‌توانید مشکل سیگار کشیدن را کاملاً حل کنید.

وی در ادامه تأکید کرد: به ویژه برند مارلبورو "از بین خواهد رفت" و اینکه مصرف کنندگان بین ترک این عادت یا روی آوردن به گزینه های دیگری مانند سیگارهای الکترونیکی یا وسایل دخانیات بدون دود، انتخاب کنند.

شرکت فیلیپ موریس که سال گذشته فروش بیش از یک چهارم کل سیگارهای جهان را به خود اختصاص داد، روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: فیلیپ موریس می تواند جهانی بدون سیگار را ببیند، هرچه زودتر اتفاق بیفتد، برای همه بهتر خواهد بود.

شهر باستانی انگلیس خودروهای آلاینده را تا 100 پوند روزانه جریمه می‌کند«جزئیات بودجه 1400»|درآمد 2.7 هزار میلیاردی دولت از سیگاری‌ها

دکتر مویرا گیلچریست، معاون این شرکت به بی بی سی گفت که فیلیپ موریس از ممنوعیت سیگارهای مرسوم توسط دولت استقبال خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت که "مقررات قوی" برای "کمک به حل مشکل سیگار کشیدن یک بار و برای همیشه" لازم است. وی همچنین تأکید کرد که این شرکت آماده است تا روی تولید "گزینه های بهتر" به جای سیگارهای معمولی تمرکز کند.

در سال 2019، مقامات انگلستان از طرحی برای مقابله با علل مشکلات بهداشتی قابل پیشگیری، از کشور "بدون دود" تا سال 2030 رونمایی کردند.

با این حال ، با گذشت دو سال از این اعلامیه، منتقدان می گویند این طرح به سختی می تواند موثر واقع شود، مگر اینکه تولید کنندگان تنباکو خود این استراتژی را اجرا کنند.

میزان سیگار کشیدن در انگلیس طی 35 سال گذشته به نصف کاهش یافته است، با این حال ، طبق گزارش مجلس اعیان این کشور، عاری بودن از استعمال دخانیات به معنای رساندن تعداد افراد سیگاری در جمعیت به 5 درصد است، در حالی که این رقم اکنون حدود 15 درصد است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا