سرور مجازی
اخبار آی تی

خط تولید ماده شیرین کننده آب شور در البرز راه‌اندازی می‌شود

زهرا سلطانی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز با اعلام این خبر گفت: محصول TMC یک ماده شیرین کننده آب است که توسط این شرکت بازار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه این محصول مهم با هدف صادرات دنبال می‌شود گفت: با حمایت دستگاه‌های مختلف از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری البرز، به زودی خط تولید این محصول در پارک نیز راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت حافظ وارش البرز با اشاره به اینکه ۴۰ نیروی دانش آموخته و متخصص در این شرکت فعالیت دارند گفت: مهمترین مشکلات ما در زمینه تولید، تامین تسهیلات و حمایت‌های لازم است و می‌خواهیم از حمایت‌های صندوق برای راه اندازی و توسعه خطوط تولیدی و همچنین تولید دیگر محصولات خود استفاده کنیم.

وی افزود: این شرکت دانش بنیان موفق شد یکی از پیش ماده‌های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس را تولید و روانه بازار نماید؛کاربرد این محصول تصفیه و شیرین سازی آب است.

سلطانی گفت: نام این محصول "تری مزوییل کلراید" است؛ این محصول با نام مخفف (TMC)یکی از پیش ماده‌های اصلی تهیه لایه سوم از جنس پلی آمید غشای تصفیه آب به روش اسمز معکوس است که در اثر واکنش با پیش ماده دیگر بر روی سایر لایه‌ها سنتز می‌گردد وکاربرد آن تصفیه و شیرین سازی آب است.

سلطانی افزود: این محصول ضمن برخورداری از دانش فنی بالا آنالیزهای تایید کننده ساختار و درجه خلوص را دارا ماست. شرکت محصول TMCرا از همان ابتدای امر با هدف فروش صادراتی در پروسه تولید قرار داده است و مقاصد صادراتی غالباً کشورهای آسیای شرقی و حوزه خلیج فارس است.

سلطانی به تولیدات دیگر این شرکت دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز همچنین در ماه‌های گذشته موفق شد به دانش فنی گلایکولیک اسید و گلی اگزیلیک اسید و همچنین "آنزیم لیپاز" آنزیم‌ محلول در آب مورد استفاده در متابولیسم تری‌گلیسریدها دست یابد؛ این محصول در صنایع نساجی برای رنگرزی پارچه کاربرد دارد. "گلی اگزالیک اسید" به عنوان ماده خنثی کننده در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا