سرور مجازی
فضای مجازی

قیمت جهانی نفت امروز 1400/05/04| برنت 73 دلار و 69 سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که گسترش ویروس کرونا و سیل در چین سبب نگرانی ها از کاهش تقاضا شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود، اما چشم انداز عرضه محدود نفت تا پایان سال سبب شد تا افت قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 39 سنت 0.53 درصد کاهش به 73 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 44 سنت معادل 0.61 درصد کاهش به 71 دلار و 63 سنت رسید.

در طی روزهای تعطیلی پایان هفته موارد ابتلا به ویروس کرونا در برخی کشورها رشد بی سابقه ای را شاهد بود و سبب تمدید مقررات قرنطینه شد که می تواند تقاضا برای نفت را کند نماید.

چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان با تبعات سیل شدید و طوفان در مناطق مرکزی و شرقی مواجه است. همچنین مقابله دولت چین با واردات بی رویه در کنار تاثیرات افزایش قیمت نفت می تواند موجب کاهش رشد واردات نفت چین طی سال 2021 به پایین ترین رقم در 2 دهه اخیر شود.

با این وجود، عرضه کنترل شده نفت توسط واردکنندگان عمده سبب شده تا افت قیمت محدود باشد. به رغم تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای افزایش تولید نفت در ماه های باقی مانده از سال جاری میلادی، انتظار می رود بازارهای جهانی نفت همچنان با کمبود عرضه مواجه باشد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا