سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دعوت کسب‌وکارهای آنلاین به شرکت در کازار مخالفت با طرح مجلس

مدیر عامل زرین‌پال از پیوستن این پرداخت‌یار به کارزار «مخالفت با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی» خبر داد و از سایر مدیران کسب‌وکارهای آنلاین خواست تا به این کارزار بپیوندند.

«مصطفی امیری» در صفحه توییترش از اضافه شدن لینک کارزار مخالفت با طرح صیانت مجلس به سایت زرین‌پال خبر داد. این لینک در پایین صفحه سایت و با عنوان «ما با محدودکردن حق استفاده از اینترنت مخالفیم» قرار گرفته است. آن طور که امیری می‌گوید، این ماجرا به ابتکار چند فعال حوزه کسب‌وکارهای آنلاین صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد تا کسب‌وکارها با قرار دادن لینک حمایت از کارزار، مشارکت حداکثری در این راستا داشته باشند. ایوند نیز یکی دیگر از کسب‌وکارهایی است که به این کارزار پیوسته است و پیش بینی می‌شود تعداد این کسب و کارها هر لحظه بیشتر شود.

کارزار اینترنتی مخالفت با طرح مجلس، به همت جمعی از فعالان فضای مجازی و عامه مردم برای مخالفت با طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» تشکیل شده است که افراد در آن با خطاب قرار دادن رئیس مجلس، خواستار جلوگیری از تصویب و اجرای آن شده‌اند.

کارزار اینترنتی مخالفت با طرح مجلس از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا کنون به امضای بیش از ۴۲۵هزار نفر رسیده است.

امیری پیش‌تر در مصاحبه با دیجیاتو انتقادات خود نسبت به این طرح را اعلام و تاکیدهای فراوان روی بحث مجوزدهی به کسب‌و‌کارها را نگران کننده دانسته بود.

تشویق کسب‌وکارها و مردم به حمایت از این کارزار در حالتی صورت می‌گیرد که کارایی آن محل سوال است. محمد جعفر نعناکار، کارشناس حقوق فناوری در مصاحبه با دیجیاتو در این رابطه گفته بود کارزارها نشانه بیانیه دارند و در ایران قابل پیگیری نیستند. باید این موارد را به صورت حقوقی و با تیم‌های وکیل پیش برد اما خیلی‌ها در ایران حاضر نیستند هزینه‌های آن را بپردازند و سرشان درد نمی‌کند تا پیگیر این ماجرا شوند.

اگرچه برخی کارشناسان حقوقی معتقدند این کارزارها از نظر حقوقی راه به جایی نمی‌برند اما حمایت از آن‌ها باعث می‌شود تبدیل به مطالبه شوند و در نهایت شاید بتوان از دل آنها به هدف اصلی رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا