مرسدس G کلاس هم برقی میشود؛ برداشتی کلاسیک مدرن از جدیترین شاسیبلند ژرمنها
مرسدس بنز در راستای برقیسازی محصولات خود قصد دارد نسخه الکتریکی شاسیبلند نمادین G کلاس را نیز معرفی کند. این مساله پیشتر توسط مدیرعامل دایملر یعنی آقای الا کلنیوس در نوامبر ۲۰۱۹ و مارس ۲۰۲۰ تایید شده و او از عرضه این نسخه در سالهای پیش رو خبر داده است. حالا مجله آلمانی mbpassionblog با انتشار گزارشی ادعا کرده کانسپت G کلاس برقی در ماه سپتامبر و در نمایشگاه بینالمللی فرانکفورت (IAA) با نام EQG رونمایی خواهد شد.
انتظار میرود کانسپت EQG در واقع پیشنمایشی از نسخه تولیدی باشد. این نسخه احتمالا در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. در حال حاضر در رابطه با مشخصات فنی کانسپت G کلاس یا نسخه تولیدی آن اطلاعاتی در دست نیست و نمیدانیم شاسیبلند نمادین ژرمنها با چه ویژگیهایی به دست مشتری خواهد رسید.
با وجود این پیشبینی میشود G کلاس برقی به پیشرانه دوموتوره مجهز خواهد شد تا هر چهار چرخ آن محرک بوده و تواناییهای آفرود آن همچون همیشه در بالاترین سطح ممکن باشد.
آنطور که در گزارش نشریه آلمانی آمده، EQG یک خودروی برقی اختصاصی نبوده و بر مبنای پلتفرمی مشترک با G کلاس بنزینی توسعه مییابد. همچنین گفته میشود این خودرو از لحاظ طراحی نیز فرم جعبهای شکل خود را حفظ کرده و با همان چهره آشنا تولید خواهد شد، ضمن اینکه سیستمهای پیچیده برای عبور از مسیرهای آفرود کماکان حاضر خواهند بود.
نشریه mbpassionblog میگوید انرژیبخش EQG باتری حجیم ۱۰۸ کیلووات ساعتی خواهد بود و این شاسیبلند آفرود مطابق با چرخه WLTP خواهد توانست تا ۳۱۱ مایل یا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این نشریه قدرت خروجی پیشرانه را بیش از ۵۰۰ اسب بخار تخمین میزند.
نکته تاملبرانگیز اینکه با توجه به باتری حجیم، به احتمال زیاد وزن EQG بسیار بالا و چیزی در حدود ۳ تن خواهد بود، امری که البته میتواند چالشهای زیادی را در پی داشته باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید نسخه دیزلی G350d وزنی برابر با ۲,۳۵۱ کیلوگرم و AMG G63 وزنی برابر با ۲,۶۵۰ کیلوگرم دارد. گفتنی است طبق اسناد اداره داراییهای معنوی اتحادیه اروپا، مرسدس نسخههای EQG 560 و EQG 580 را راهی بازار خواهد کرد.