سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۴ میلیون نفر فراتر رفت

بیش از یکسال است که کرونا در حال قربانی گرفتن است و روزانه هزاران نفر در سراسر جهان جانشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند. حالا شمار قربانیان کرونا در جهان به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

اواخر ۲۰۱۹ بود که کرونا از چین به کشورهای دیگر سرایت کرد. در ابتدا کمتر کسی تصور می‌کرد که کرونا به یک همه‌گیری به این وسعت تبدیل شود و زندگی تمام مردم جهان را مختلف کند و حتی به اورست هم راه پیدا کند.

اما حالا که کمتر از دو سال از شیوع کووید-۱۹ می‌گذرد، این بیماری جان بیش از ۴ میلیون نفر را در سراسر جهان گرفته. کمتر از ۳ ماه پیش تعداد قربانیان این ویروس به ۳ میلیون نفر رسید، بنابراین کووید-۱۹ سریعتر از گذشته در حال قربانی گرفتن است.

یکی از دلایل چنین سرعت بالایی را می‌توان مربوط به گونه دلتا دانست که به کشورهای جدیدی راه می‌کند و قربانیان جدیدی می‌گیرد. این گونه که ابتدا در هند شناسایی شد، حالا به گونه غالب برخی کشورها مانند ایالات متحده تبدیل شده و به کشورمان هم راه پیدا کرده است.

قربانیان کرونا

بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ با بیش از ۳۴ میلیون نفر، مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود. در رتبه دوم و سوم به ترتیب هند و برزیل با بیش از ۳۰ و ۱۸ میلیون مبتلا قرار گرفته‌اند که گونه دلتا در جایگاه هند نقش بالایی دارد. تا به امروز در ایران هم بیش از ۳.۲ میلیون نفر درگیر این بیماری شده‌اند.

در زمینه قربانیان کرونا هم ایالات متحده با بیش از ۶۲۱ هزار مرگ، در رتبه اول قرار دارد. در رتبه‌ دوم برزیل با بیش از ۵۲۷ هزار قربانی به چشم می‌خورد و پس از آن، هند با ۴۰۴ هزار قربانی قرار گرفته. طبق آمار رسمی، شمار قربانیان کرونا در کشورمان هم از مرز ۸۵ هزار نفر عبور کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا