سرور مجازی
فناوری

مایکروسافت «میکو» را معرفی کرد؛ بازگشت جذاب روح کلیپی در قالب یک گوی هوشمند

مایکروسافت «میکو» را معرفی کرد؛ بازگشت جذاب روح کلیپی در قالب یک گوی هوشمند

تقریباً سه دهه پس از دوران کلیپی، گیره‌ کاغذ معروف آفیس، مایکروسافت بار دیگر یک چهره‌ مجازی تازه برای تعامل انسانی‌تر با کاربران معرفی کرده است. این شخصیت جدید که «میکو» نام دارد، حالتی تعاملی و واکنش‌پذیر دارد و به‌طور پیش‌فرض در حالت صوتی Copilot فعال خواهد بود.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از The Verge، در این نسخه، کاربران می‌توانند با میکو صحبت کنند و واکنش‌های چهره‌ای فوری او را ببینند؛ چنان‌که اگر درباره‌ی موضوعی غم‌انگیز صحبت شود، حالت چهره‌ او نیز متناسب تغییر می‌کند. جیکوب اندرو، معاون ارشد محصول در بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، می‌گوید: «هدف ما این بود که فناوری در پس‌زمینه محو شود و تعامل انسانی و احساسی در مرکز تجربه کاربر قرار گیرد.»

به گفته‌ی شرکت، نسخه‌ اولیه‌ میکو در ایالات متحده فعال خواهد شد و از حافظه‌ جدید Copilot برای یادآوری اطلاعات درباره کاربر و فعالیت‌های جاری استفاده می‌کند. افزون بر این، حالت تازه‌ای به نام Learn Live  نیز برای آن معرفی شده است که نقش یک مربی سقراطی را ایفا می‌کند و کاربر را به‌صورت گام‌به‌گام در یادگیری مفاهیم هدایت می‌نماید. این قابلیت با تخته‌های سفید تعاملی و نشانه‌های بصری همراه است و هدف آن کمک به دانشجویان و زبان‌آموزان اعلام شده است.

 

مایکروسافت «میکو» را معرفی کرد؛ بازگشت جذاب روح کلیپی در قالب یک گوی هوشمند
مایکروسافت با این اقدام تلاش دارد به Copilot هویتی مستقل ببخشد. «مصطفی سلیمان» مدیرعامل بخش هوش مصنوعی مایکروسافت، پیش‌تر گفته بود Copilot سرانجام هویتی دائمی و نمادین پیدا خواهد کرد که می‌تواند «زندگی کند»، «بافت شخصیتی داشته باشد» و «حتی پیر شود.»

در سال‌های اخیر، مایکروسافت با شکست دستیارهایی مانند Cortana به‌دنبال تعریف دوباره‌ گفت‌وگو میان انسان و رایانه بوده است. این‌بار، با میکو، هدف آن است که ارتباط کاربر با سیستم نه صرفاً دستوری، بلکه احساسی و طبیعی باشد.

بنابر گزارش‌ها، میکو Easter eggهای جالبی هم دارد؛ اندرو در گفت‌وگویی طنزآمیز اشاره کرده که «اگر میکو را سریع و چندبار لمس کنید، اتفاق ویژه‌ای خواهد افتاد. درواقع، همه ما هنوز در سایه‌ کلیپی زندگی می‌کنیم.» مایکروسافت امیدوار است این دستیار جدید بتواند تجربه‌ گفت‌وگو با هوش مصنوعی را از سطح ابزار به سطح رفاقت ارتقا دهد و بار دیگر مرز میان انسان و ماشین را محوتر کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا