سرور مجازی
فناوری

ابزار جدید هوش مصنوعی آمازون برای شخصی‌سازی خرید آنلاین

ابزار جدید هوش مصنوعی آمازون برای شخصی‌سازی خرید آنلاین

آمازون بار دیگر با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا خریداران مردد را به تصمیم‌گیری نهایی در خرید محصولات سوق دهد. این غول تجارت الکترونیک ابزار جدیدی با عنوان «به من کمک کن تصمیم بگیرم» (Help Me Decide) ارائه کرده است که با تحلیل تاریخچه مرور، جستجوها و تنظیمات ترجیحی کاربران، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ای در مورد محصولات ارائه می‌دهد.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از انگجت، این قابلیت به‌ویژه برای مشتریانی که چند محصول مشابه را بررسی می‌کنند، مانند هدفون‌های بی‌سیم، طراحی شده است تا تصمیم‌گیری درباره بهترین گزینه متناسب با نیازهایشان ساده‌تر شود. دکمه «Help Me Decide» زمانی در صفحه جزئیات محصول ظاهر می‌شود که کاربر مدتی در حال جستجو باشد اما انتخاب نهایی خود را انجام نداده باشد. با فعال کردن این گزینه، ابزار هوش مصنوعی تمامی اطلاعات مرتبط با سابقه خرید و جستجوهای کاربر را جمع‌آوری کرده و محصولی را به‌عنوان بهترین انتخاب پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر آن، گزینه‌ای برای ارتقاء محصول و یک جایگزین مشابه برای کاربران با بودجه محدود نیز ارائه می‌شود.

این ابزار قادر است جستجوهای مرتبط را نیز گروه‌بندی کند. برای مثال، اگر کاربر قبلاً به دنبال کیسه خواب بزرگسالان و کودکان، لوازم کمپینگ و چکمه‌های پیاده‌روی کودکان بوده باشد، سیستم ممکن است یک چادر چهار فصل برای چهار نفر پیشنهاد دهد. توضیحات همراه با پیشنهاد، دلایل انتخاب محصول و ویژگی‌های آن را بر اساس خریدها و ترجیحات پیشین کاربر ارائه می‌کند و همچنین نظرات مشتریان را برای پشتیبانی از پیشنهادها جمع‌آوری می‌کند. بنابراین، میزان مفید بودن توصیه‌ها به نحوه توجه کاربران به بازخوردهای دیگر مشتریان وابسته است.

در فرآیند پیشنهاددهی، «Help Me Decide» از پلتفرم‌های یادگیری ماشینی آمازون، شامل Bedrock و SageMaker، و ابزار OpenSearch بهره می‌گیرد تا عوامل متعدد در تصمیم‌گیری را همزمان در نظر بگیرد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های آمازون برای ارائه تجربه خرید هوشمند است که از اوایل سال جاری با ابزارهای مبتنی بر زبان طبیعی آغاز شد و امکان تولید نتایج خرید بر اساس جستجوهای متنی کاربران را فراهم می‌کند. در ماه مه، شرکت همچنین آزمایش ابزارهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را آغاز کرد که خلاصه‌ای از محصولات را پیش از خرید ارائه می‌دهند و همچنان به نظرات مشتریان متکی هستند.

ابزار «Help Me Decide» هم‌اکنون در ایالات متحده فعال است و کاربران می‌توانند آن را در اپلیکیشن آمازون برای iOS و اندروید یا مرورگر موبایل مشاهده کنند. با ضربه زدن روی گزینه «ادامه خرید»، سیستم پس از بررسی چند محصول مرتبط، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در صفحه جزئیات محصول ارائه می‌دهد و فرآیند تصمیم‌گیری را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا