سرور مجازی
فناوری

سارا فرانکلین: هوش مصنوعی باید در خدمت انسان‌ها باشد، نه جایگزین آنها

سارا فرانکلین: هوش مصنوعی باید در خدمت انسان‌ها باشد، نه جایگزین آنها

سارا فرانکلین، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری  Lattice، در رویداد SXSW لندن، بر اهمیت تعادل در استفاده از هوش مصنوعی در محیط‌های کاری تأکید کرد.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از تک‌کرانچ، او گفت که شرکت‌ها نباید صرفاً به دنبال جایگزینی کامل نیروی انسانی با هوش مصنوعی باشند، چرا که این رویکرد ممکن است در کوتاه‌مدت صرفه‌جویی هزینه‌ای به همراه داشته باشد اما برای مشتریان جذاب نخواهد بود.

فرانکلین افزود که اعتماد، مهم‌ترین سرمایه هر شرکت است و نباید به خاطر افزایش کارایی، اعتماد مشتریان را فدا کرد. او همچنین بر شفافیت، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی در استفاده از هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت که انسان‌ها باید نظارت کامل بر عملکرد هوش مصنوعی داشته باشند تا مطمئن شویم این فناوری در خدمت ماست و نه برعکس.
 

سارا فرانکلین: هوش مصنوعی باید در خدمت انسان‌ها باشد، نه جایگزین آنها
شرکت Lattice یک دستیار هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی توسعه داده که به مدیران در جلسات فردی با کارکنان کمک می‌کند و به صورت پیشگیرانه بینش‌هایی ارائه می‌دهد. همچنین مشتریان این شرکت می‌توانند دستیاران سفارشی خود را برای کسب‌وکارشان بسازند.

فرانکلین معتقد است که نظارت انسانی بر هوش مصنوعی، همانند سیستم‌های «چک و بالانس» در نیروی کار، ضروری است. او تاکید کرد که برندگان این دوره تحول هوش مصنوعی، شرکت‌هایی خواهند بود که انسان را در اولویت قرار دهند و ارتباط انسانی را غیرقابل جایگزینی بدانند.

او در پایان گفت: «همه ما مسئولیم که مطمئن شویم این فناوری برای مردم جامعه به کار گرفته می‌شود. ارتباط انسانی قابل جایگزینی نیست و موفقیت متعلق به شرکت‌هایی است که این را درک کنند.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا