آنتروپیک قابلیت مکالمه صوتی را به چتبات Claude اضافه میکند

آنتروپیک قابلیت مکالمه صوتی را به چتبات Claude اضافه میکند
به گزارش دیتاسنتر من، در یکی از صفحات پشتیبانی وبسایت شرکت آمده است:
«حالت صوتی به کاربران امکان میدهد با Claude صحبت کرده و پاسخها را بهصورت صوتی دریافت کنند. این قابلیت بهویژه در شرایطی که کاربر نمیتواند تایپ کند اما قادر به گوش دادن و صحبت است، تعامل با Claude را بسیار سادهتر میکند. هنگام مکالمه، نکات کلیدی روی صفحه نمایش داده میشود و کاربر میتواند در هر زمان بین حالت متنی و صوتی جابهجا شود.»
در حال حاضر، چندین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی مانند OpenAI، گوگل و xAI نیز قابلیت چت صوتی را به محصولات خود اضافه کردهاند. بهطور مثال، گوگل سرویس Gemini Live را معرفی کرده و xAI قابلیت مشابهی را برای ربات Grok ارائه داده است. این امکانات به کاربران اجازه میدهند مکالمات طبیعیتری را با چتباتها تجربه کنند.
در نسخه صوتی Claude، کاربران میتوانند درباره فایلهای متنی و تصویری صحبت کنند، یکی از پنج صدای مختلف را انتخاب نمایند و به متن و خلاصه مکالمات دسترسی داشته باشند. این قابلیت البته دارای محدودیتهایی نیز هست. مکالمات صوتی بخشی از سقف استفاده عادی کاربران محسوب میشوند و آنتروپیک اعلام کرده کاربران رایگان معمولاً میتوانند بین ۲۰ تا ۳۰ مکالمه داشته باشند.
از سوی دیگر، تنها کاربران نسخه پولی Claude به امکان اتصال به Google Workspace دسترسی دارند که به این قابلیت اجازه میدهد قرارهای تقویم و ایمیلهای Gmail را بررسی کند. همچنین، ادغام با Google Docs صرفاً در دسترس کاربران اشتراک سازمانی (Enterprise) خواهد بود.
مایک کریگر، مدیر ارشد محصول آنتروپیک، پیشتر در گفتوگویی با فایننشال تایمز در ماه مارس، توسعه قابلیت صوتی برای Claude را تأیید کرده بود. بر اساس این گزارش، آنتروپیک با شرکت آمازون (سرمایهگذار و شریک استراتژیک این شرکت) و استارتاپ ElevenLabs فعال در حوزه صدا، مذاکراتی را برای همکاری در زمینه ویژگیهای صوتی پیش رو انجام داده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این همکاریها به نتیجه رسیدهاند یا خیر.
مجله خبری mydtc