سرور مجازی
فضای مجازی

دهها کامیون خارجی بلاتکلیف، قبل از تشدید بحران از گمرکات خارج شدند/ تقدیر از پیگیری رسانه‌ای تسنیم برای رفع مشکل

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با ابطال بخشنامه اخیر دفتر واردات گمرک ایران در خصوص الزام به اظهار مرجوعی برای کامیونهای خارجی با توجه به عدم دسترسی به کارت بازرگانی و… شرایط برای خروج کانیتنرهای متوقف در گمرکات داخلی از جمله گمرک غرب و گمرک تهران فراهم شد.

در همین راستا هم اکنون با ابطال یک بخشنامه در دسر ساز که از سوی دفتر واردات گمرک ایران صادر شده بود، شرایط برای خروج کامیونها و کانتینرهای معطل در گمرکات داخلی فراهم و در نهایت رانندگان این کانتینرها با بدرقه کارکنان، گمرک خارج شدند. همچنین با توجه به پیگیریهای رسانه ای موضوع، قبل تحمیل شرایط متقابل از سوی طرفهای خارجی، معاون گمرک از عملکرد خبرگزاری تسنیم تقدیر کرد.

گفتنی است، با توجه به اینکه زیرساخت لازم برای اجرای مفاد بخشنامه اخیر دفتر واردات در خصوص الزام اظهار مرجوعی برای کامیونهای حامل بار،‌ وجود نداشته و اجرای بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران، باعث ماندن کامیونهای با پلاک خارجی در کشور شده بود، بخشنامه مذکور لغو شد.

ارونقی معاون گمرک در این خصوص گفت، البته موضوع به وزارت خارجه منعکس شده و ظاهرا کشورهای خارجی نیز در حال عمل متقابل درخصوص کامیونهای ایرانی بودند که این موضوع میتوانست تبعات کوتاه مدت جدی برای کشور ایجاد کند. بر همین اساس اعلام شد فعلا طبق روال قبل اقدام تا مفاد بخشنامه در فرصت مقتضی رسیدگی شود.

به این ترتیب به دفتر واردات از حوزه فنی گمرک ایران اعلام شد، مراتب به گمرکات مربوطه ابلاغ و تاکید شود تا اجازه خروج کامیون های خارجی مانند روال سابق داده شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا