ابزارهای هوش مصنوعی تصمیم گیری آنلاین افراد را دستکاری خواهند کرد
ابزارهای هوش مصنوعی تصمیم گیری آنلاین افراد را دستکاری خواهند کرد
به گزارش دیتاسنتر من، این مطالعه به تیم تحقیقاتی پشت پروژه سیسرو (Cicero) اشاره میکند که هشدار میدهد «عامل هوش مصنوعی ممکن است یاد بگیرد تا شریک گفتوگوی خود را برای دستیابی به یک هدف خاص تحت فشار قرار دهد».
مطالعه همچنین به بحثهای مدیران فناوری درباره اینکه چگونه مدلهای هوش مصنوعی قادر خواهند بود قصد و اقدامات کاربر را پیشبینی کنند، اشاره میکند. این گزارش از جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل بزرگترین تولیدکننده چیپهای هوش مصنوعی، نقل قول میکند که سال گذشته گفت:« مدلها متوجه خواهند شد که نیت شما چیست، چه چیزی را میخواهید و در چه زمینهای هستید و اطلاعات را به بهترین نحو به شما ارائه خواهند کرد».
این سناریو نشاندهنده تغییرات عمدهای در نحوه تعامل کاربران با تبلیغات است. با استفاده از هوش مصنوعی، متا میتواند رفتار کاربران را تحلیل کرده و بر اساس آن پیشنهادات شخصیسازیشدهای ارائه دهد. این روند ممکن است منجر به افزایش دقت در هدفگذاری تبلیغات و در نهایت افزایش نرخ تبدیل شود.
مدلهای هوش مصنوعی نه تنها میتوانند نیت کاربر را شناسایی کنند، بلکه میتوانند به گونهای طراحی شوند که تجربه کاربری را نیز بهبود بخشند. این امر میتواند شامل پیشنهادات دقیقتر و مرتبطتر باشد که کاربران را به اقداماتی مانند رزرو یا خرید ترغیب کند.
به طور کلی، این تحقیق نشاندهنده تغییرات عمیق در صنعت تبلیغات دیجیتال است که با پیشرفتهای هوش مصنوعی همراه خواهد بود. اگرچه این روند ممکن است چالشهایی نیز ایجاد کند، اما پتانسیل بالایی برای ارتقاء تجربه کاربری و افزایش کارایی تبلیغات دارد.
مجله خبری mydtc