سرور مجازی
فضای مجازی

درخواست بایدن از اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت نفت آرامکوی عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود را به آسیا افزایش داده است. به این ترتیب ترس از یک جنگ قیمت دیگر باعث شده دولت بایدن از ائتلاف اوپک پلاس بخواهد اختلافات داخلی خود را حل و فصل کرده و نفت بیشتری به بازار بفرستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

شرکت آرامکو قیمت فروش نفت خود به بازار آسیا را 80 سنت و به آمریکا را 20 سنت در هر بشکه برای ماه اوت بالا برده است.

افزایش قیمت نفت و قیمت بنزین در پمپ بنزین های آمریکا باعث ورود بایدن به صحنه شده است. مشکلات بازار نفت به دنبال مخالفت امارات با امضای قرارداد اوپ پلاس و درخواست آن برای سهمیه بیشتر تولید، پیچیده‌تر شده است.

امارات که سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان و عراق است، ظرفیت تولید 4 میلیون بشکه در روز را دارد ولی طبق قرارداد اوپک پلاس تنها می‌توانست 2.59 میلیون بشکه در روز تا پایان 2020 تولید کند و سطح تولید خود را در سال جاری میلادی به 2.74 میلیون برساند.

عربستان قیمت نفت را پس از شکست مذاکرات اوپک پلاس افزایش دادقیمت جهانی نفت امروز 1400/04/16|برنت 74 دلار و 24 سنت شد

وزیر نفت امارات عقیده دارد نمی‌توان طبق همان شرایط قبلی قرارداد را تمدید کرد یا یک قرارداد جدید بست و باید در مورد آن مذاکره کرد.

تاریخ جلسه بعدی اوپک پلاس هنوز اعلام نشده است. به این ترتیب اختلاف بین عربستان و امارات باعث افزایش قیمت نفت شده است.

طبق گفته سخنگوی کاخ سفید، آمریکا از نزدیک مذاکرات اوپک پلاس و تاثیر آن بر بهبود اقتصاد جهان از بحران کرونا را زیر نظر دارد. مقامات دولت آمریکا تلاش می‌کنند راه حلی بیابند تا تولید نفت افزایش پیدا کند.

در این بین، مشاور مالی نخست وزیر عراق در مورد خطر یک جنگ قیمت در داخل ائتلاف اوپک پلاس هشدار داده است.

وی گفت:«افزایش تولید کشورهای عضو اوپک باید با احتیاط و با هماهنگی بین اعضا صورت بگیرد تا مانع عرضه بیش از حد نفت به بازار و نا متعادل شدن قیمت نفت شود».

انتهای پیام/104

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا