سرور مجازی
رمز ارز

دور تازه بازپرداخت‌های مت‌گاکس؛ نوسانات جدیدی در انتظار بیت‌کوین و بازار است؟

دور تازه بازپرداخت‌های مت‌گاکس؛ نوسانات جدیدی در انتظار بیت‌کوین و بازار است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ورشکسته مت‌گاکس (Mt. Gox) در حال آماده‌سازی برای بازپرداخت بخش قابل‌توجهی از مطالبات طلبکاران خود در مرحله‌ای جدید است.

انتشار این خبر در آستانه راه‌اندازی قریب‌الوقوع صندوق‌های ETF اسپات اتریوم، بر اهمیت آن افزوده است. تقاطع این دو رویداد می‌تواند باعث افزایش نوسانات بازار، به ویژه برای بیت‌کوین و اتریوم شود.

بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از پلتفرم آرخام (Arkham)، صرافی مت‌گاکس اخیراً با یک سری نقل‌وانتقالات کوچک بیت‌کوین، توجه تحلیلگران آن‌چین را به خود جلب کرده است.

Ramzarz ۲۵۰ نات کوین رایگان
فقط با تکمیل ثبت نام در ارزپلاس، ۲۵۰ نات کوین رایگان جایزه بگیر!


شروع

آخرین تراکنش شامل ۰.۰۲۱ BTC (به ارزش تقریبی ۱۳۹۰ دلار) بود که دقایقی قبل از انتشار این خبر به وقوع پیوست. دقیقاً شش روز پیش نیز تراکنش مشابهی انجام شده بود.

تحلیلگران بر این باورند که این تراکنش‌های خرد، بخشی از یک مرحله آزمایشی برای سنجش قابلیت‌های انتقال بیت‌کوین توسط این صرافی‌ است.

ماهیت تکراری این تراکنش‌ها، که هر دو شامل ۰.۰۲۱ BTC از یک آدرس مرتبط با مت‌گاکس هستند، توسط آرخام تأیید شده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آنند که این نقل‌وانتقالات در مقیاس کوچک، می‌تواند مقدمه‌ای برای تراکنش‌های بزرگ‌تر باشد.

این صرافی در حال حاضر ۹۰۳۴۴ بیت‌کوین به ارزش حدود ۶.۰۸ میلیارد دلار در اختیار دارد. نکته قابل توجه این است که مرحله قبلی بازپرداخت وجوه طلبکاران باعث کاهش قابل توجه قیمت بیت‌کوین نشد؛ زیرا بیشتر دریافت‌کنندگان، دارایی‌های خود را به فروش نرساندند.

اکنون با گذشت زمان مشخص خواهد شد که آیا در پی نقل‌وانتقالات آتی نیز قیمت این رمزارز از افت مصون خواهد ماند یا خیر.

با توجه به رویکرد مت‌گاکس، به نظر می‌رسد روند پیش گرفته شده توسط این صرافی به نحوی است که تأثیر منفی آن بر بازار به حداقل برسد. با این حال، معامله‌گران همچنان باید محتاط باشند.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود که صندوق‌های ETF اسپات اتریوم در تاریخ ۲۳ جولای به بازار عرضه شوند. این موضوع باعث بهبود احساسات معامله‌گران و رشد مقطعی و نسبی قیمت بیت‌کوین و اتریوم شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا