سرور مجازی
فناوری

آیا ساعت‌های هوشمند به یک نجات دهنده تبدیل شده‌اند؟

آیا ساعت‌های هوشمند به یک نجات دهنده تبدیل شده‌اند؟

بسیاری از ساعت‌های هوشمند و به‌ویژه اپل واچ را به دلیل کمک به افراد در ردیابی و مدیریت شرایط سلامتی و اضطراری تحسین می‌کنند. 

به گزارش دیتاسنتر من، بسیاری از کاربران گزارش دادند که چگونه ساعت هوشمند آنها با ارسال اعلان‌هایی در مورد ضربان نامنظم قلب و ردیابی سلامت قلب از طریق ویژگی‌هایی مانند ECG به آنها در تشخیص زودهنگام بیماری قلبی کمک کرده‌است. 

در حالی که کاربران به ساعت‌های هوشمند خود اتکا می‌کنند، پزشکان ساعت‌های هوشمند شرکت‌های معتبری مانند اپل را ابزاری مهم برای ردیابی سلامت به‌ویژه در تشخیص بیماری‌های قلبی می‌دانند.

 

آیا ساعت‌های هوشمند به یک نجات دهنده تبدیل شده‌اند؟

 

نقش حیاتی

ساعت‌های هوشمند نقش حیاتی در مراقبت‌های سلامتی دارند، زیرا به نظارت بر ریتم قلب و بهبودی پس از جراحی کمک می‌کنند. همچنین به آنها این امکان را می‌دهد تا بفهمند که چگونه انتخاب‌های سبک زندگی می‌تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد.

 این گجت‌ها به پزشکان این امکان را می‌دهد که بیماران خود را بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستند به مدت طولانی تحت نظر داشته باشند و به سادگی با انجام نوار قلب از ساعت بفهمند که در ریتم قلب آنها چه تغییراتی اتفاقی می‌افتد. 

اگرچه ساعت هوشمند ابزار بسیار قدرتمندی است، اما تشخیص فقط به این دلیل انجام نمی‌شود که ساعت شما می‌گوید چیزی اشتباه است، بلکه می‌تواند ابزار مفیدی برای کمک به حل این فرآیند باشد. بنابراین، همیشه باید قبل از شروع هر درمانی، تأییدیه پزشکی را دریافت کنید. 

 

آیا ساعت‌های هوشمند به یک نجات دهنده تبدیل شده‌اند؟

 

جمع‌آوری داده‌ها در زمان واقعی

ادغام ساعت‌های هوشمند در مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی نه تنها نظارت و جمع‌آوری داده‌ها را در زمان واقعی تسهیل می‌کند، بلکه اشتراک‌گذاری داده‌های بیماران را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامتی نیز افزایش می‌دهد و امکان تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و توسعه برنامه‌های مراقبت شخصی را فراهم می‌کند. 

علاوه بر این، ساعت‌های هوشمند مراجعات مکرر به بیمارستان را کاهش می‌دهند. همچنین  قابلیت نظارت از راه دور می‌تواند به ویژه برای بیمارانی که در مناطق دورافتاده زندگی می‌کنند یا کسانی که مشکلات حرکتی دارند مفید باشد، و تضمین می‌کند که بدون توجه به موقعیت مکانی، مراقبت‌های مداوم دریافت می‌کنند.

 

آیا ساعت‌های هوشمند به یک نجات دهنده تبدیل شده‌اند؟

 

قابل اعتمادترین ساعت اپل

اپل واچ یکی از بهترین و قابل اعتمادترین ساعت‌های هوشمند است که می‌توان به آن برای نظارت بر سلامتی اعتماد کرد و بسیاری از ویژگی‌های سلامتی مانند نظارت بر سطح اکسیژن خون، اندازه گیری ضربان قلب غیرمعمول بالا یا پایین و ریتم‌های نامنظم و هشدار به کاربران را از طریق اعلان‌ها ارائه می‌کند.  

به گزارش دیتاسنتر من، علاوه بر این، با کنترل سطح اکسیژن خون و برنامه ECG (الکتروکاردیوگرام) می‌تواند یک نوار قلب ایجاد کند و داده‌های مهمی را در اختیار کاربران و ارائه دهندگان مراقبت های سلامتی قرار دهد. 

همچنین، اپل واچ دارای ویژگی‌های ایمنی بیشتری مانند تشخیص تصادف است که می‌تواند به کاربران کمک کند تصادفات رانندگی و سقوط شدید را شناسایی کنند، آنها را به طور خودکار به خدمات اضطراری متصل کنند و مکان خود را به اشتراک بگذارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا