سرور مجازی
رمز ارز

پریون فایننس و ارز دیجیتال استار چیست؟ معرفی استیبل کوین STAR

پریون فایننس و ارز دیجیتال استار چیست؟ معرفی استیبل کوین STAR

فهرست مطالب

  • پریون فایننس چیست؟
  • ارز دیجیتال استار یا پریون استار چیست؟
  • مزایای کلیدی پریون فایننس و استیبل کوین استار
  • ارز دیجیتال استار را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟
  • تاریخچه قیمت ارز دیجیتال STAR
  • پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استار
  • آیا استفاده از پروتکل پریون فایننس امن است؟
  • خلاصه مطلب

زمان مطالعه: 6 دقیقه

پریون فایننس (Preon Finance) یک پلتفرم وام‌دهی انقلابی است که به کاربران اجازه می‌دهد در ازای سپرده‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود به عنوان وثیقه، وام فوری بگیرند. با حفظ ارزش دارایی‌های رمزارزی و دسترسی فوری به وجوه، کاربران می‌توانند بدون نیاز به فروش دارایی‌های خود، فرصت‌های مالی جدیدی را کشف کنند. در قلب پلتفرم پریون فایننس، استیبل کوین نوآورانه استار (STAR) قرار دارد، رمزارزی که با دقت و با وثیقه بیش از حد ساخته شده و بهشتی از ثبات را در دنیای همیشه در نوسان ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با پروژه پریون فایننس و ارز دیچیتال استار و استیبل کوین STAR آن، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

پریون فایننس چیست؟

پریون فایننس یک پروتکل غیرمتمرکز CDP (موقعیت بدهی وثیقه‌شده) در اکوسیستم اسفیر (Sphere) است که به شما اجازه می‌دهد در ازای ارزهای دیجیتال خود، بدون فروش آنها و با بهره صفر درصد، وام بگیرید. در این پروتکل، وام‌ها در قالب ارز دیجیتال استار (STAR)، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا، با حداقل نسبت وثیقه حفظ‌‌شده ۱۱۰ درصد، پرداخت می‌شوند.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال رو بخری!


شروع

پریون فایننس چندین نوع توکن را به عنوان وثیقه می‌پذیرد و ارز دیجیتال استار را در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار می‌دهد. در کل، پریون فایننس یکی از معدود پروتکل‌های CDP است که هیچ سود و بهره‌ای برای لوریج فارمینگ (leverage-farming) دریافت نمی‌کند.

لوریج فارمینگ یک استراتژی سرمایه‌گذاری مبتنی بر استفاده از وجوه قرض‌شده برای به حداکثر رساندن سود فارمینگ است. در واقع، در این استراتژی، از دارایی‌های رمزارزی قرض‌شده برای افزایش اندازه سرمایه‌گذاری در فرآیندهای فارمینگ و در نتیجه، افزایش پاداش دریافتی استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال STAR را می‌توان با ۱ دلار وثیقه پایه، به علاوه کارمزد پروتکل، بازخرید کرد.

ارز دیجیتال استار یا پریون استار چیست؟

ارز دیجیتال پریون استار یک استیبل کوین با وثیقه بیش از حد (over-collateralized) است که با حداقل نسبت وثیقه ۱۱۰ درصد پشتیبانی می‌شود. در واقع، در این شبکه، وام‌ها با سرمایه قفل‌شده‌ای تضمین می‌شوند که ارزشی بیشتر از مقدار وام‌داده‌شده دارند. شایان ذکر است که استیبل کوین استار به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه بیس (BASE) ایجاد شده است.

پریون یک مدل کارمزد خطی را برای فرآیند ضرب‌ معرفی کرده است. به این صورت که کاربران ۸ درصد کارمزد وام را از قبل پرداخت نمی‌کنند، بلکه کارمزدها به صورت خطی در طول ۶ ماه تقسیم و پرداخت می‌شوند.ارز دیجیتال استار

به گفته تیم پریون، میزان این کارمزد ممکن است در آینده به دلیل شرایط بازار و/یا عوامل دیگر، تغییر کند.

مزایای کلیدی پریون فایننس و استیبل کوین استار

از جمله مزایای کلیدی پروژه ارز دیجیتال پریون فایننس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقدینگی بدون فروش: کاربران می‌توانند بدون فروش دارایی‌های رمزارزی خود، به وجوه دسترسی داشته باشند. این امر به آنها اجازه می‌دهد که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت و پتانسیل سودهای آتی خود را حفظ کنند.
  • شرایط وام‌دهی انعطاف‌پذیر: وام‌گیرندگان می‌توانند شرایط وام، از جمله مدت، گزینه‌های بازپرداخت و موارد دیگر را متناسب با نیازهای مالی فردی خود، سفارشی‌سازی کنند.
  • تأیید فوری وام: فرآیند خودکار پریون فایننس، امکان تأیید سریع و دریافت بدون دردسر وام را فراهم می‌کند.
  • استقراض قابل تکرار: کاربران می‌توانند به طور مکرر از دارایی‌های رمزارزی خود به عنوان وثیقه استفاده کنند و چشم‌انداز مالی خود را گسترش دهند.

ارز دیجیتال استار را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

ارز دیجیتال استار را می‌توان در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کرد. محبوب‌ترین صرافی برای خرید و معامله توکن STAR، صرافی غیرمتمرکز Aerodrome در شبکه بیس و فعال‌ترین جفت معاملاتی آن، STAR/USDC است.

همچنین ببینید: ارز دیجیتال لاولی فایننس (Lovely Finance) یا لاولی اینو چیست؟ معرفی توکن LOVELY

همچنین، همان‌طور که گفته شد، ارز دیجیتال استار یک توکن ERC۲۰ است. بنابراین، شما می‌توانید توکن‌های STAR خود را با استفاده از کیف پول‌های دسکتاپ، موبایلی یا سخت‌افزاری که از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC۲۰ پشتیبانی می‌کنند، مدیریت کنید؛ از جمله: تراست والت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال STAR

هدف اصلی استیبل ‌کوین‌هایی مانند استار، حفظ ارزش ثابت آن، معادل یک دلار، در هر زمان است. به عبارت دیگر، استیبل کوین استار به گونه‌ای طراحی شده که یک ارز دیجیتال STAR، همیشه تقریباً یک دلار آمریکا ارزش داشته باشد.

با این حال، در طول تاریخ شکل‌گیری، قیمت ارز دیجیتال استار نوساناتی هم داشته است. بر اساس نمودار زیر، قیمت توکن STAR از زمان معرفی، در محدوده ۰٫۹۶۵ دلار تا ۱٫۰۲ دلار در نوسان بوده است.

توکن star
نمودار قیمت ارز دیجیتال استار از ابتدا تاکنون.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استار

از نظر تئوری، قیمت استیبل کوین استار هرگز نباید تغییر کند؛ چرا که هر واحد ارز دیجیتال استار موجود در بازار با وثیقه بیش از حد و توسط ذخایر نگهداری‌شده توسط شرکت متولی آن پشتیبانی می‌شود. در واقع، هدف اصلی توکن STAR کسب سود نیست، بلکه طراحی شده تا به عنوان یک ابزار ذخیره پایدار ارزش عمل کند. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ارز دیجیتال استار همیشه تقریباً یک دلار آمریکا باشد.

درصفحه قیمت لحظه ای Star می‌توانید قیمت ارز دیجیتال استار و نمودار قیمت STAR را مشاهده کنید.

آیا استفاده از پروتکل پریون فایننس امن است؟

پریون فایننس ایمنی کاربر و امنیت پلتفرم را در اولویت قرار می‌دهد. در همین راستا، پایگاه کد این پروژه توسط چندین شرکت معتبر، از جمله دیداب (Dedaub)، پک‌شیلد (Peckshield) و ندرمایند (Nethermind)، غول‌های امنیت بلاکچین، مورد ممیزی قرار گرفته است. انجام این ممیزی‌ها، ارائه یک پروتکل قوی و ایمن برای کاربران را تضمین می‌کند.

برای اطمینان از امنیت بیشتر، پریون فایننس همچنین از یک سیستم چندامضایی متشکل از ۸ شرکت‌کننده استفاده می‌کند که یک لایه امنیتی اضافی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، قراردادهای هوشمند پریون فایننس قابل ارتقا هستند و امکان بهبود مستمر امنیت و عملکردها را فراهم می‌کنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله، به معرفی پروتکل پریون فایننس و استیبل کوین استار آن پرداختیم. همان‌طور که گفته شد، در پروتکل پریون فایننس شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از توکن‌های خود را سپرده‌گذاری کنید و بدون پرداخت هیچ بهره‌ای، وام بگیرید. علاوه بر این، پریون فایننس قابلیت‌های ییلد فارمینگ را برای ارز دیجیتال استار ارائه می‌دهد که بازدهی رمزارزهای شما را بهینه‌تر می‌کند. این موضوع باعث شده که پریون فایننس و استیبل کوین STAR آن به یک گزینه جذاب و امن برای کاربران جدید و باتجربه بخش دیفای تبدیل شود.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا