سرور مجازی
رمز ارز

نصف شدن قیمت ایتیر و آی‌او.نت، دو توکن برتر دپین، در کمتر یک ماه! علت چیست؟

نصف شدن قیمت ایتیر و آی‌او.نت، دو توکن برتر دپین، در کمتر یک ماه! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت ارزهای دیجیتال ایتیر (ATH) و آی‌او.نت (IO)، شناخته‌شده‌ترین توکن‌های حوزه دپین (DePin)، حدود ۲۰ روز پس از لیست شدن در صرافی‌ها، به نصف رسیده است.

این پروژه‌ها که با هدف ارائه دسترسی غیرمتمرکز به منابع پردازش گرافیکی GPU فعالیت می‌کنند، علی‌رغم پیشرفت‌ها و مشارکت‌های قابل‌توجه خود، با شکست‌ بزرگی مواجه شده‌اند و این موضوع نگرانی سرمایه‌گذاران را برانگیخته است.

ایتیر و آی‌او.نت که توکن‌های آن‌ها به ترتیب در ۱۱ و ۱۲ ژوئن عرضه شد، در ابتدا بازار را مجذوب خود کردند. هدف آن‌ها، گسترش دسترسی کاربران به قدرت محاسباتی عنوان شد که به شدت مورد توجه جامعه قرار گرفت.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

هر دو پروژه در راستای دستیابی به این هدف، همکاری‌های مختلفی را با سایر شرکت‌ها آغاز کردند. با این حال و علی‌رغم این تلاش‌ها، عملکرد قیمت هر دو توکن به شدت ضعیف بوده است.

در حال حاضر، قیمت ایتیر با کاهش ۵۱.۷۵ درصدی از زمان راه‌اندازی، مواجه شده است. قیمت آی‌او.نت نیز از ابتدا در یک کانال نزولی در حال کاهش بوده و در حال حاضر ۵۶ درصد از سقف تاریخی خود فاصله دارد. depin-tokens-plunge-after-listing

بی‌ثباتی این توکن‌ها، چالش‌های گسترده‌تری را که بخش دپین مبتنی بر GPU با آن مواجه است، برجسته می‌کند. تقاضا برای منابع محاسباتی غیرمتمرکز برای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و وظایف سنگین تحلیل داده، به صورت روزافزون در حال افزایش است.

با این حال، تردیدها در مورد پایداری اقتصادی چنین پروژه‌هایی همچنان وجود دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا