سرور مجازی
رمز ارز

بازار بیت‌کوین همچنان تحت فشار فروش آلمان؛ ریزش قیمت BTC ادامه‌دار خواهد بود؟

بازار بیت‌کوین همچنان تحت فشار فروش آلمان؛ ریزش قیمت BTC ادامه‌دار خواهد بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در بحبوحه افت اخیر قیمت بیت‌کوین، دولت آلمان ۱۳۰۰ واحد دیگر از این ارز دیجیتال را به صرافی‌های بزرگ کوین‌بیس، کراکن و بیت‌استمپ منتقل کرد.

ارزش کل بیت‌کوین‌های فروخته‌شده حدود ۷۶.۵ میلیون دلار است. قیمت بیت‌کوین پس از این فروش، به زیر ۵۸ هزار دلار سقوط کرده بود و حال، این اقدام دولت آلمان باعث تشدید نگرانی‌ها از کاهش بیشتر قیمت شده است.

جدیدترین فروش دولت آلمان شامل انتقال ۵۰۰ بیت‌کوین به صرافی بیت‌استمپ، ۴۰۰ بیت‌کوین به کوین‌بیس و ۴۰۰ بیت‌کوین دیگر به کراکن است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

همچنین، دولت آلمان ۱۷۰۰ بیت‌کوین را به یک کیف پول ناشناخته منتقل کرده که این موضوع، گمانه‌زنی‌ها درباره فروش‌های بعدی را تقویت کرده است.german-govt-dumps-another-1300-btc-to-coinbase-kraken-bitstamp

با احتساب این فروش، مجموع بیت‌کوین‌های فروخته‌شده توسط دولت آلمان به تقریبا ۱۰ هزار واحد می‌رسد. در حال حاضر، آلمان همچنان ۴۰۳۵۹ بیت‌کوین به ارزش حدود ۲.۳۲ میلیارد دلار در اختیار دارد.

انگیزه اصلی دولت آلمان برای فروش بیت‌کوین‌ها هنوز مشخص نیست. اما این اقدام نشان می‌دهد که این کشور در تلاش برای مدیریت و کاهش ریسک ناشی از حضور در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی آرخام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، دولت آلمان در تاریخ ۲ جولای علاوه بر فروش به صرافی‌ها، ۳۶۱.۸۷ بیت‌کوین دیگر به ارزش ۲۲.۶۵ میلیون دلار را به شرکت فلو تریدرز (Flow Traders) منتقل کرده است.

دولت آلمان قبل از این انتقال‌ها، ۵۰ هزار بیت‌کوین در اختیار داشت که آنها را در اوایل ژانویه ۲۰۲۴ از گردانندگان یک وب‌سایت دانلود غیرقانونی فیلم‌ توقیف کرده بود.

در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین با کاهش ۴.۷۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۷۶۷۰ دلار رسیده و حجم معاملات روزانه آن ۶۴.۱۴ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، سود باز قراردادهای آتی بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۲۵ درصد کاهش داشته است. همچنین، همزمان با انتقال‌ گسترده آلمان و ریزش قیمت بیت کوین، ۷۸.۷۰ میلیون دلار پوزیشن لانگ و ۱۲.۷۱ میلیون دلار پوزیشن شورت این ارز دیجیتال لیکویید شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا