سرور مجازی
رمز ارز

شرکت ژاپنی متاپلنت همچنان به خرید بیت‌‌کوین‌های بیشتر ادامه می‌دهد!

شرکت ژاپنی متاپلنت همچنان به خرید بیت‌‌کوین‌های بیشتر ادامه می‌دهد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس اطلاعیه جدیدی که اوایل امروز منتشر شد، شرکت ژاپنی متاپلنت (Metaplanet) ۲۰.۲ بیت کوین دیگر به ارزش ۲۰۰ میلیون یِن، با میانگین قیمت ۹,۹۰۳,۴۴۱ یِن (۶۱,۴۸۷ دلار) خریداری کرده است. از زمان انجام این خرید تا کنون، قیمت بیت‌ کوین به ۶۳۵۰۰ دلار رسیده و موجب سوددهی سرمایه‌گذاری این شرکت شده است.
متاپلنت به تقلید از شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، طی دو ماه گذشته مشغول خرید بیت‌ کوین بوده است. با در نظر گرفتن خرید امروز، کل دارایی بیت کوینی این شرکت به ۱۶۱ بیت‌کوین با ارزش ۱.۶۵ میلیارد یِن رسیده است. میانگین قیمت خرید این توکن‌ها ۱۰,۲۳۱,۴۳۸ ین (۶۳,۵۳۵ دلار) به ازای هر توکن بوده است. متاپلنت قصد دارد با تکرار الگوی مایکرواستراتژی، در آینده ذخایر بیت کوین خود را به یک میلیارد دلار برساند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

یکی از دلایل اصلی اتخاذ استراتژی خرید بیت کوین توسط متاپلنت، تضعیف ادامه‌دار ارزش ین ژاپن بوده است. هفته گذشته، ارزش ین در برابر دلار آمریکا به کف ۱۶۰.۸ ین رسید که پایین‌ترین سطح آن از سال ۱۹۸۶ محسوب می‌شود. تصمیم‌های اخیر بانک مرکزی ژاپن، به کاهش بیشتر ارزش این ارز دامن‌ زده و بسیاری از شرکت‌ها، به دنبال دارایی‌های جایگزین جهت حفظ قدرت خرید خود هستند.
همزمان با خرید بیت کوین توسط متاپلنت در یک ماه گذشته، ارزش سهام این شرکت نزدیک به ۶۱ درصد افزایش یافته و از ۱۰۰ ین گذشته است. همچنین، میزان رشد ارزش سهام آن از ابتدای سال ۲۰۲۴، حدود ۵۲۵ درصد بوده که بسیار شبیه به الگوی رشد ارزش سهام شرکت مایکرو‌استراتژی پس از اتخاذ استراتژی خرید بیت کوین است. بر اساس همین مشابهت، چنانچه قیمت بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد، می‌توان انتظار داشت که ارزش سهام متاپلنت به سقف تاریخی جدیدی برسد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا