سرور مجازی
فناوری

آهن‌ربایی که با کمک هوش مصنوعی انرژی پاک را متحول می‌کند

آهن‌ربایی که با کمک هوش مصنوعی انرژی پاک را متحول می‌کند

این شرکت، با نام متریالز نکسوس، اعلام کرد در مقایسه با فرایند رایج کشف مواد جدید، که اغلب آهسته و براساس آزمون و خطاست، این آهن‌ربای جدید تنها طی سه ماه و با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است.

آهن‌رباهای دائمی تقریبا در همه ابزارهای پیرامون ما استفاده می‌شوند و اجزای اساسی موتورهای توربین‌های بادی، ربات‌ها و وسایل نقلیه برقی را تشکیل می‌دهند.

به موازات آنکه جهان در حال بررسی و تغییر به سوی انرژی پاک است، انتظار می‌رود تقاضا برای آهن‌رباهای دائمی افزایش یابد.

ممکن است استفاده از آهن‌رباهای مبتنی بر مواد معدنی کمیاب زمین تنها در صنعت خودروهای برقی تا پایان این دهه ده برابر افزایش یابد.

آهن‌رباها از مواد معدنی کمیاب زمین مانند نئودیمیم و دیسپروزیم ساخته می‌شوند که، همان‌طور که از نامشان برمی‌آید، کمیاب‌اند.

افزون بر این، تولید عناصر کمیاب زمین در حال حاضر در چین متمرکز است، که خودروهای برقی را دربرابر اختلالات زنجیره تامین ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیک آسیب‌پذیر می‌کند.

 

آهن‌ربایی که با کمک هوش مصنوعی انرژی پاک را متحول می‌کند
تصویرسازی مفهومی از کمک‌رسانی هوش مصنوعی برای تولید انرژی پاک به‌کمک توربین‌های بادی

استخراج مواد معدنی سبب انتشار کربن می‌شود که به احتمال زیاد به ساکنان محلی و محیط زیست زیان می‌رساند.

تحقیقات بیشتر نشان می‌دهند که هوش مصنوعی می‌تواند به تحول در کشف مواد جدید مناسب برای نیازهای مختلف صنعتی کمک کند.

متریالز نکسوس گفت که مگ‌نکس، آهن‌ربای جدید، با استفاده از هوش مصنوعی، در مقایسه با آهن‌رباهای معمولی با یک پنجم هزینه مواد و با کاهش «۷۰ درصدی انتشار کربن مواد» ساخته می‌شود.

این شرکت گفت: «پلتفرم هوش مصنوعی متریالز نکسوس با تمرکز اصلی بر آهن‌ربا، بیش از ۱۰۰ میلیون ترکیب گزینه آهن‌ربای دائمی عاری از عناصر کمیاب زمین را شناسایی و تجزیه‌وتحلیل کرد که برای رفع مشکلات و چالش‌های صنعت، از قبیل امنیت زنجیره تامین، هزینه، بازدهی و مسائل زیست‌محیطی در نظر گرفته شده‌اند.»

«کشف آهن‌ربای دائمی استاندارد صنعت فعلی، دهه‌ها و حتی بیش‌تر طول کشید، تا به محصولاتی که امروز استفاده می‌کنیم تبدیل شوند.»

این شرکت برای ساخت و آزمایش این آهن‌ربا با موسسه هنری رویس و دانشگاه شفیلد همکاری کرد.

ایان تاد، استاد متالورژی و فراوری مواد در دانشگاه شفیلد، گفت: «ترکیب رویکرد متریالز نکسوس در استفاده از هوش مصنوعی برای کشف مواد، همراه با بهترین امکاناتی که برای تولید آلیاژهای پیشرفته در موسسه هنری رویس در شفیلد در اختیار داریم، این امکان را فراهم کرده است که با سرعتی خیره‌کننده ماده مغناطیسی جدیدی ساخته شود.»

«این دستاورد آینده روشن مواد و تولید را به نمایش می‌گذارد. نسل آینده مواد، که با قدرت هوش مصنوعی به آن‌ها دست خواهیم یافت، برای تحقیقات، صنعت و سیاره ما بسیار امیدوارکننده است.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا