سرور مجازی
فناوری

این «دلایل ژنتیکی» شما را به نوشیدن قهوه ترغیب می‌کند!

این «دلایل ژنتیکی» شما را به نوشیدن قهوه ترغیب می‌کند!

این یافته‌ها که در مجله Neuropsychopharmacology منتشر شده، نشان می‌دهد که انواع ژنتیکی ارثی به طور قابل توجهی بر میزان قهوه‌ای که یک فرد احتمالاً مصرف می‌کند تأثیر می‌گذارد.

محققان با استفاده از داده‌های ژنتیکی و مصرف قهوه گزارش‌شده از بیش از ۱۳۰ هزار شرکت‌کننده آمریکایی و ۳۳۴۶۴۹ ساکن بریتانیا که داده‌هایشان در Biobank بریتانیا است، یک مطالعه مرتبط با ژنوم گسترده (GWAS) انجام دادند.

محققان موفق شدند مناطق ژنتیکی مرتبط با مصرف قهوه را شناسایی کنند که نشان‌دهنده تأثیر ژنتیکی بر عادات نوشیدن قهوه است.

الگوهای متفاوتی در رابطه بین ژنتیک مصرف قهوه و شرایط روانپزشکی مانند اضطراب، اختلال دوقطبی و افسردگی بین مجموعه داده‌های ایالات متحده و بریتانیا مشاهده شد.

دکتر هیلی تورپ، محقق ارشد و محقق فوق دکتری در Schulich Medicine and Dentistry، می‌گوید: «این مطالعه پیچیدگی تأثیرات ژنتیکی بر مصرف قهوه و اثرات بالقوه قهوه بر سلامتی را نشان می‌دهد.

در حالی که این مطالعه بینش‌های جدیدی را در مورد اساس ژنتیکی مصرف قهوه ارائه می‌دهد، از نقش آن در ناسازگاری‌هایی که نیاز به بررسی بیشتر دارند نیز رونمایی می‌کند.

این تیم تحقیقاتی خواستار مطالعات بیشتری برای بررسی رابطه پیچیده بین مصرف قهوه، ژنتیک و نتایج سلامت در بین جمعیت‌های مختلف است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا