سرور مجازی
فناوری

آیا هوش مصنوعی می تواند آموزش دوران کودکی را تغییر دهد؟

آیا هوش مصنوعی می تواند آموزش دوران کودکی را تغییر دهد؟

به گفته الکس گالوانی، مدیر عامل Age of Learning، یک شرکت پیشرو در فناوری آموزشی در کالیفرنیا، هوش مصنوعی صنایعی مانند اکتشافات فضا و پزشکی را متحول کرده است و اکنون آماده است تا آموزش کودکان را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

گالوانی در مصاحبه اخیر با فاکس نیوز نکاتی را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند تجارب آموزشی میلیون‌ها کودک را تغییر دهد، به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی برای مدت طولانی با ما همراه بوده است و تحقیقات در اوایل دهه 1950 انجام شده است.

حیطه شغلی گالوانی شامل کمک‌های قابل توجهی به کاربردهای هوش مصنوعی در ناسا در طول دهه 1990 است، جایی که او در برنامه فضایی  شاتل کار می‌کرد و از هوش مصنوعی برای حل مشکلات پیچیده‌ای استفاده می‌کرد که روش‌های سنتی به راحتی نمی‌توانستند به آنها رسیدگی کنند.
 

از معلمان حمایت کنید نه اینکه آنها را جایگزین کنید

گالوانی تاکید کرد که ابزارهای آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حمایت از معلمان طراحی شده‌اند نه جایگزینی آنها. او گفت: “ما محصولاتی را برای کمک به معلمان برای دستیابی به موفقیت در کلاس ایجاد کرده‌ایم.”

وی افزود: “وقتی شما 30 فرزند دارید و هر یک نیازهای خاص خود را دارند، شرایط دشوار می‌شود. با این برنامه، می‌توانید از هر کودک بخواهید بر روی زمینه هایی که نیاز به بهبود آنها دارد تمرکز کند.”

پلتفرم آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی شامل داشبوردها و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده است که به معلمان کمک می‌کند تا پیشرفت دانش آموزان را نظارت کنند و آموزش را شخصی سازی کنند.

گالوانی گفت: «معلمان می‌توانند از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی زمانی با هر کودک یا گروهی از کودکان برای آموزش تخصصی استفاده کنند.»

وی اعتقاد دارد که این مدل در افزایش نتایج یادگیری دانش آموزان موثر است.

همانطور که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، پتانسیل آن برای تغییر صنایع مختلف همچنان بسیار زیاد است. برای گالوانی، اکنون تمرکز بر استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد یک تجربه یادگیری شخصی‌تر و مؤثرتر برای کودکان است، با این هدف که در نهایت به هر دانش‌آموز کمک شود تا به پتانسیل کامل خود برسد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا