نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

هک صرافی Lykke و سرقت ۲۲ میلیون دلار رمزارز! احتمال فروش چه توکن‌هایی وجود دارد؟

هک صرافی Lykke و سرقت ۲۲ میلیون دلار رمزارز! احتمال فروش چه توکن‌هایی وجود دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال انگلیسی Lykke خدمات معاملاتی خود را پس از به سرقت رفتن ۲۲ میلیون دلار طی یک هک، به حالت تعلیق درآورده است. این هک، موجب نگرانی جامعه کریپتو پیرامون اقدامات امنیتی اجرایی در صرافی‌ها شده است.

نکته جالب توجه این است که این هک تنها چند روز پس از مشاهده نشانه‌های اولیه مبنی بر دسترسی غیرمجاز رخ داد و باعث شد این صرافی تمام فعالیت‌های معاملاتی روی پلتفرم را به حالت تعلیق درآورد.

طبق گزارش‌ها، وجوه دزدیده شده شامل مقدار زیادی بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین و بیت‌کوین‌کش بوده‌ است. پس از هک، توکن‌های اتریوم‌ دزدیده شده با استیبل‌کوین دای (DAI) مبادله شدند که روشی معمول در بین هکر‌ها برای پولشویی محسوب می‌شود.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

این صرافی به سرعت به وضعیت ایجاد شده واکنش نشان داد و علی‌رغم شکایت برخی مشتریان از خالی بودن حساب‌هایشان، عنوان کرد که هیچ خطری وجوه آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

ریچارد اولسن (Richard Olsen)، مدیرعامل صرافی در ایمیلی که برای مشتریان ارسال شد، این حادثه را تایید کرد و توضیح داد که این شرکت تمام تلاش خود را برای بررسی نقض امنیتی انجام داده است.

این اولین بار نیست که حوزه کریپتو مورد هدف هکرها قرار می‌گیرد. پیش از این، یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال به نام دی‌ام‌ام بیت‌کوین (DMM Bitcoin) اعلام کرد که طی یک هک، ۳۲۰ میلیون دلار از وجوه این صرافی دزدیده شده است.

علاوه بر این، تنها چند ساعت پیش، پلتفرم دیفای اوو لند (UwU Lend) نیز هک شد و ۱۹.۳ میلیون دلار از وجوه مشتریان طی چند دقیقه به سرقت رفت. این حوادث از نیاز مبرم به افزایش اقدامات امنیتی پیشرفته در پلتفرم‌های دیجیتال حکایت دارند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

خروج از نسخه موبایل