نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

خرید بیت کوین توسط ETFهای اسپات از تولید ماینرها پیشی گرفت!

خرید بیت کوین توسط ETFهای اسپات از تولید ماینرها پیشی گرفت!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در آمریکا، در هفته اول ماه ژوئن با ثبت خرید‌های سنگین، توجه‌ فعالان بازار را به خود جلب کرده‌اند.
بر اساس داده‌ها، این صندوق‌ها از ۳ تا ۷ ژوئن، با ورودی خالص ۱.۸۳ میلیارد دلاری، موفق به خرید ۲۵،۷۲۹ بیت‌کوین شده‌اند. نکته قابل توجه این است که این رقم، هشت برابر بیشتر از تعداد بیت‌کوین‌های جدیدی است که در همان بازه زمانی استخراج شده‌اند (۳،۱۵۰ واحد).

همچنین، شایان ذکر است که میزان خرید بیت‌کوین توسط این صندوق‌ها تنها در یک هفته، تقریباً با کل خرید ماه می یعنی ۲۹،۵۹۲ واحد، برابری می‌کند. همچنین، این حجم از خرید، بزرگ‌ترین حجم خرید هفتگی از اواسط مارس به شمار می‌رود؛ زمانی که بیت‌کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳،۶۷۹ دلار رسیده بود.
با نگاهی به کل دوره فعالیت این صندوق‌ها از ژانویه امسال، متوجه می‌شویم که این محصولات علی‌رغم خروج خالص ۱۷.۹۳ میلیارد دلاری از صندوق گری‌اسکیل (Grayscale)، توانسته‌اند ورودی خالص ۱۵.۶۹ میلیارد دلاری را جذب کنند. در حال حاضر، کل دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق‌ها حدود ۶۱ میلیارد دلار است.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

نیت گراچی (Nate Geraci)، تحلیلگر و کارشناس بازار ETF، در ۹ ژوئن اشاره کرد که با وجود تنها پنج ماه سابقه فعالیت برای صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین، ارزش مجموع دارایی‌های تحت مدیریت آنها برابر تقریباً ۶۰ درصد از ارزش صندوق‌های ETF طلای این کشور است. این در حالی است که قدمت صندوق‌های ETF طلا به ۲۰ سال می‌رسد.
قیمت بیت کوین در ۵ ژوئن در میان افزایش جریان ورودی سرمایه به ETFها، به بالاترین سطح از ۲۱ می، یعنی ۷۱،۰۹۳ دلار، رسید. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۶۹،۴۵۰ دلار معامله می‌شود و به نظر می‌رسد عوامل کلان اقتصادی و رویدادهای ژئوپلیتیکی، در حال حاضر تأثیر بیشتری بر قیمت آن داشته و عبور از بالاترین سطح فعلی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

خروج از نسخه موبایل