سرور مجازی
رمز ارز

جزییاتی در مورد هارد فورک بزرگ بعدی اتریوم؛ هدف از به‌روزرسانی پکترا چیست؟

جزییاتی در مورد هارد فورک بزرگ بعدی اتریوم؛ هدف از به‌روزرسانی پکترا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلاکچین اتریوم در حال آماده شدن برای یک ارتقای بزرگ به نام پکترا (Pectra) یا پراگ-الکترا (Prague-Electra) است. طبق گزارش‌ها، این به‌روزرسانی قرار است امنیت، مقیاس‌پذیری و عملکرد شبکه اتریوم را به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد.
جزئیات نهایی این ارتقاء و تاریخ فعال‌سازی آن هنوز نهایی نشده، اما انتظار می‌رود پکترا یکی از بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین تغییرات در طراحی اتریوم باشد. آنتونی ساسانو (Anthony Sassano)، متخصص و سرمایه‌گذار مطرح اتریوم، سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ را به عنوان تاریخ احتمالی برای اجرای به‌روزرسانی پکترا پیش‌بینی می‌کند، در حالی که برخی از اعضای جامعه امیدوارند این اتفاق زودتر و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ رخ دهد.
تاکنون، توسعه‌دهندگان اتریوم بر حداقل پنج مورد از پیشنهادهای بهبود اتریوم (EIP) که در پکترا گنجانده خواهند شد، توافق کرده‌اند. این EIPها بر بهبود عملکرد حساب‌های اتریوم، افزایش مقیاس‌پذیری رول‌آپ‌های لایه ۲ و کارآمدتر کردن فرآیند استیکینگ تمرکز دارند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

یکی از مهم‌ترین EIPهای موجود در پکترا، EIP-7702 است که جایگزین مکانیسم فعلی انتزاع حساب اتریوم (ERC 4337) خواهد شد. این EIP نحوه عملکرد حساب‌های اتریوم در اجرای قراردادهای هوشمند را بهبود خواهد بخشید.
علاوه بر این، طرح EIP-7594 فرصت‌های افزایش مقیاس‌پذیری را برای رول‌آپ‌های لایه ۲ اتریوم گسترش خواهد داد. طرح EIP-7251 نیز سقف استیکینگ در اتریوم را افزایش داده و امکان خروج آسان‌تر از استیکینگ را فراهم خواهد کرد.
همچنین، طرح EIP-2537 قرار است ویژگی‌هایی از جمله تأیید امضای BLS را برای انجام بهتر عملیات روی منحنی BLS12-381، اضافه کند. در نهایت، طرح EIP-7549 با کاهش تعداد متوسط جفت‌های مورد نیاز برای برآورده کردن الزامات اجماع، پروسه رأی‌گیری را کارآمدتر خواهد کرد.
انتظار می‌رود پس از فعال‌سازی پکترا، ارتقای دیگری به نام اوساکا (Osaka) برای بلاکچین اتریوم انجام شود. در این ارتقاء احتمالاً شاهد اضافه شدن درخت ورکل (Verkle Trees) به شبکه خواهیم بود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا