سرور مجازی
اینترنت

سرویس ChatGPT قطع شد / مشکل فنی یا حمله سایبری؟ / به‌روز شد

سرویس ChatGPT قطع شد / مشکل فنی یا حمله سایبری؟ / به‌روز شد

گزارش‌های مربوط به مشکلات ChatGPT از حدود ساعت ۲:۳۰ صبح به وقت شرقی (۱۱ به وقت ایران) شروع شد. طولی نکشید که اوپن‌ای‌آی (OpenAI)، شرکت سازنده ربات هوش مصنوعی تأیید کرد که مشکلی وجود دارد و در صفحه وضعیت خود نوشت: «ChatGPT برای برخی از کاربران در دسترس نیست. در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم».

OpenAI هنوز در مورد این موضوع اظهارنظر نکرده، اما در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، قطعی مشابهی در ChatGPT اتفاق افتاد که ۲ روز ناپایدار را برای ارائه خدمات به همراه داشت. OpenAI در توضیح این اتفاق گفت که ترافیکی غیرعادی به سرویس ChatGPT وارد شده بود که الگوی آن با حمله DDoS مطابقت داشت.

نشانه‌ها حاکی است که قطع ChatGPT در سراسر جهان وجود دارد و گزارش‌ها در X (توئیتر سابق) نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای دیگر نمی‌توانند به ChatGPT وصل شوند.

البته هیچ نشانه‌ای نیست که امروز هم حمله DDOS اتفاق افتاده باشد و همه منتظرند که مهندسان OpenAI مشکلات را برطرف کنند، اما به نظر می‌رسد هیچ راه‌حل سریعی وجود ندارد. اکثر کاربران یا قادر به دسترسی به وب‌سایت با مرورگر نیستند (پاسخ Bad Gateway) یا صرفاً نمی‌توانند پیامی در نسخه‌های وب یا برنامه بفرستند.

حوالی ساعت ۱۲:۵۰ امروز، OpenAI اعلام کرد که مشکل را شناسایی کرده و در حال کاهش اثرات و حل مشکل است، اما به نظر می‌رسد که هنوز مشکل ادامه داشته باشد.

جالب اینجاست که هرچند مطالعات دانشگاه آکسفورد و انستیتو رویترز حاکی از آن است که عموم مردم به شکل منظم از ChatGPT استفاده نمی‌کنند، اما میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن برای کدنویسی، توفان فکری، گزارش‌نویسی و خدمات مشابهی استفاده می‌کنند و قطعی امروز، بسیاری از آن‌ها را کلافه یا سردرگم کرده است.

به‌روزرسانی  ۱۴:۱۰

به نظر می‌رسد مشکل امروز عمدتا برای کاربرانی اتفاق می‌افتاد که وارد حساب کاربری خود شده بودند (که عمده کاربران را تشکیل می‌دهند). به گفته OpenAI، استفاده از خدمات ChatGPT بدون ورود به حساب کاربری هم‌اکنون فعال است و مشکلات دیگر کاربران نیز به‌تدریج در حال حل شدن است.

به روز رسانی ۱۴:۵۰
OpenAI رسما اعلام کرد که مشکل قطعی امروز پس از ۲ ساعت و ۷ دقیقه حل شده و کاربران در ایالات متحده، انگلیس و دیگر نقاط جهان می‌ةوانند از خدمات ChatGPT استفاده کنند.

منبع: تک‌رادار

۵۴۵۴

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا